הפלסטינים מתכננים להתחבר לירדן ע"י סיב אופטי ישראלי

כבל עוקף ישראל: הרשות הפלסטינית בדרך להתנתק מישראל בכל הקשור לשיחות בינלאומיות ואינטרנט, וצפויה להתחבר בתוך כמה חודשים לסיב אופטי מירושלים לירדן

הרשות הפלסטינית בדרך להתנתק מישראל בכל הקשור לשיחות בינלאומיות ואינטרנט - כך נודע ל"גלובס". פלטל, חברת הבזק הפלסטינית, צפויה להתחבר בתוך כמה חודשים לסיב אופטי מירושלים לירדן, ודרכו היא מתכוונת להעביר את התנועה הבינלאומית שלה.

סמנכ"ל הטכנולוגיות של פלטל, עלי איברהים, אומר ל"גלובס" בתערוכת הסלולר בברצלונה, שהחיבור לירדן ייעשה באמצעות חברת סטורם, שמניחה את הכבל המחבר. בעבר פורסם ב"גלובס" כי הכבל הוא בבעלות אבי אלקלעי, לשעבר מנכ"ל מד נאוטילוס, ואבי טייטלמן, ששימש בעבר כיועץ לפלטל וכן שימש כסמנכ"ל הנדסה במשרד התקשורת.

לדברי איברהים, הכבל מונח באישור ובצורה מסודרת, והוא לא צופה בעיות שימנעו את הפעלתו. זאת, על אף שעל-פי החוק בישראל, פלטל - בדומה למפעילים בארץ - חייבת לצאת לחו"ל באמצעות מפעילים בינלאומיים מישראל.

פלטל קונה קיבולות משלוש חברות האינטרנט בישראל אך לדברי איברהים, היא מקבלת שירות לא טוב, ולכן רוצה לצאת בצורה עצמאית דרך ירדן לכיוון עקבה, ולהתחבר לאחד הכבלים הבינלאומיים המחברים את ירדן.

לדבריו, היציאה מירדן וההתחברות לאחת מרשתות הכבלים התת-ימיים הבינלאומיים תוזיל את מחירי האינטרנט ברשות הפלסטינית, ותיצור תחרות למפעילות הישראליות. אך נדמה שפלטל בעיקר חותרת להתנתק ככל האפשר מהמפעילות הישראליות, ולנהל בצורה עצמאית את ההתקשרות שלה לחו"ל.

איברהים הוסיף כי הכבל יגובה באמצעות מיקרוגל שיתחבר לירדן, באמצעות ציוד שרכשה פלטל מחברת אלקטל-לוסנט, שהיא הספקית המרכזית של תשתיות התקשורת שלה בכל הקשור למיתוג ולתמסורת.

כלומר, מערכת מיקרוגל תשב בפלטל ובג'ורדן טלקום, ותחבר באופן אלחוטי בין החברות. פלטל נמצאת במהלך נרחב של הגברת ההשקעות שלה בתקשורת הנייחת, ובמסגרת זאת קבלה אישור להניח סיבים אופטיים שיתגברו קווים קיימים ויסייעו להעברת פס רחב ליישובים פלסטיניים.

יש להמתין ולראות אם המהלך לגיבוי באמצעות מיקרוגל לירדן יתקבל בחיוב על-ידי משרד הביטחון והמינהל האזרחי, שכן להערכת גורמים שמקורבים לנושא, חיבור אלחוטי שכזה יחייב היתר ישראלי.