בעקבות השידור החי ב"גלובס": גבעות מדווחת על הפקת 1,000 חביות נפט ביום

(עדכון) - צוות גלובס TV יצא לשטח לבדוק את השמועות על מיכליות עמוסות הנפט ולפיד האש הענק ■ בעקבות כך, גבעות הוציאה הבהרה: 1,000 חביות נפט מופקות מדי יום ממקטע 8, ו-2 מיליון רגל מעוקב של גז ■ מזהירה את המשקיעים: המתינו לדיווח הסופי

"באתר 'מגד 5' מפיקים מדי יום 900 חביות נפט ביום ממקטע 8 בלבד"; "מיכליות נפט נכנסות כל יום ריקות ל'מגד 5' ויוצאות מלאות בנפט שנמכר לבזן"; "לפיד אש ענק ב'מגד 5' - בדקו בעצמכם!". אלה הן רק מקצת הקריאות שמגיעות כמעט מדי יום למערכת "גלובס" על ידי משקיעי גבעות , אשר משקיפים באופן קבוע על אתר "מגד 5" של שותפות חיפושי הנפט בסמוך לראש העין.

קצת יותר משעה לאחר התחלת השידור החי ב"גלובס", השותפות הוציאה דיווח רשמי לבורסה בו הבהירה כי קצב הזרימה במקטע 8 לבדו עומד על 1,000 חביות ביום, עם כ-2 מיליון רגל מעוקב של גז נלווה. גבעות מדגישה כי הדיווח הוצא בשל השידור החי באתר "גלובס".

"בכוונת השותף הכללי לפרסם דוח מיידי ובו נתונים על קצב ההפקה בהתאם למתכונת טיוטת הנחיית הדיווח בעניין גילוי ייעודי לתחום הגז והנפט בתום השלב הנוכחי של המבחנים", מסרה גבעות. "השותפות מבקשת לחזור ולהדגיש כי נתונים מסוג זה אינם משקפים את קצב ההפקה מהבאר והם עשויים להשתנות. קצב ההפקה ייקבע כאמור רק לאחר סיום השלב הנוכחי של המבחנים על ידי מומחים שיעבדו וינתחו את המידע שיתקבל. קצב ההפקה יפורסם בדיווח מיידי בנפרד בהתאם למתכונת טיוטת הנחיית הדיווח. ציבור מחזיקי היחידות מתבקש שלא לייחס חשיבות למידע לא מהימן המפורסם בכלי התקשורת אשר עשוי להטעות ולהמתין לפרסום הדו"ח המיידי האמור על קצב ההפקה".

המשקיעים נישקו מיכלית נפט

גבעות הרשמית טרם הוציאה - עד היום - כל דיווח סופי אודות מבחני ההפקה והפראק (frac) הנעשים ב"מגד 5". מהדיווחים האחרונים של השותפות עולה כי המבחנים הצליחו במקטעים 1-5 (גבעות לא ציינה מהו קצב ההפקה, אולם היועץ האסטרטגי שלה, גיורא איילנד, אמר לאחרונה בראיון ל"גלובס" כי מדובר בכמויות לא מהותיות), ואילו השותפות נתקלה בקשיים במקטעים 6-7, עליהם טרם התגברה. כידוע, גם במקטע 8 התגלו קשיים כאשר מים חדרו למקטע, אולם איילנד כבר אמר שמדובר בבעיה קטנה לא מהותית.

כזכור, קצב ההפקה הטבעי (ללא המרצה) עומד על 382 חביות נפט ביום. גבעות לא פרסמה עדיין מהו קצב ההפקה לאחר ההמרצות, אולם השמועות המתרוצצות על ידי המשקיעים הצליחו לנטוע לא מעט אופטימיות ולהרים את המניה ב-100% מה-26 בינואר, אותו יום בו צללה גבעות ב-52.4% לאחר שדיווחה על הבעיות במקטעים 6-8.

גבעות אמנם הודיעה בדיווח רשמי לבורסה כי אין לראות בלפיד האש, במיכליות הנפט או בכל מידע נסיבתי אחר כאינדיקציה להצלחת המבחנים הנעשים ב"מגד 5", אולם המשקיעים ממשיכים להתרגש. צוות גלובס TV יצא לשטח כדי לבחון מקרוב את הפעילות ב"מגד 5", ולהביא אותה לידי כלל הציבור, ולא רק למי שיכול להרשות לעצמו לפקוד את האתר מדי יום ביומו.

בווידיאו אכן היה ניתן לראות את לפיד האש וכמו כן בשעה 10:19 יצאה מיכלית נפט מהאתר, תוך שהמשקיעים הנמצאים באזור צוהלים ומריעים, כאשר חלקם אף נישקו את המיכלית בצאתה.