פרשת רשות המסים: שמואל דכנר עשוי להיות עד מדינה

דכנר, המשמש כעד מפתח גם בפרשת הולילנד, מסר עדות התומכת בחשד כי בכיר רשות המסים, דוד ואנונו, קיבל שוחד תמורת הטבות לנישומים

בעוד שחקירת המשטרה בפרשת השוחד החדשה ברשות המסים נמשכת, נודע אתמול (ד') כי המדינה עשויה לחתום על הסכם עד מדינה בפרשה עם יזם הנדל"ן שמואל דכנר (74), שנחשב עד המפתח של הפרקליטות גם בפרשת הולילנד, שהוגדרה כ"אחת מפרשות השחיתות החמורות ביותר שידעה המדינה".

במסגרת עדויותיו במשטרה בפרשת הולילנד, מסר דכנר, ששימש כיועץ בפרויקט הנדל"ן העצום בירושלים, עדות הקושרת את דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות באזור המרכז של הרשות, למנגנון של קבלת שוחד, שמקורו בנישומים, שביקשו לפתור בעיות מול רשות המסים והעבירו את כספי השוחד באמצעות מעטפת של מתווכים.

בעקבות הדברים זומן ואנונו לפני מספר חודשים לחקירה באזהרה במשרדי היחידה לחקירות הונאה במשטרה, בין היתר בחשד כי קיבל שוחד מדכנר, אך לבסוף שוחרר לביתו וחזר לעבודתו ברשות המסים.

באוגוסט אשתקד המליצה המשטרה לפרקליטות להגיש כתבי אישום באשמת מתן וקבלת שוחד ועבירות רבות נוספות נגד רוב המעורבים בפרשת הולילנד, והמשיכה לנהל חקירה סמויה ונפרדת בנוגע לחשדות נגד ואנונו.

תביעה נגד יזמי הולילנד

שלשום (ג') הפכה חקירת המשטרה בנוגע לשחיתות ברשות המסים לגלויה, ו-ואנונו נעצר בחשד לביצוע מעשים רבים של קבלת שוחד וביצוע עבירות נוספות.

כמו כן, נעצרו במסגרת הפרשה נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, ראובן שיף, מנכ"ל קדימה, משה שחורי, וסגנו יואל מוגמי.

כזכור, חקירת המשטרה את פרשת הולילנד החלה בעקבות טיוטת תביעה שהכין דכנר, ששימש יועץ עסקי ליזם פרויקט הנדל"ן עצום הממדים בירושלים, אביגדור קלנר (אותו ממליצה המשטרה לפרקליטות להעמיד לדין בגין מתן שוחד - ח' מ').

את טיוטת התביעה הכין דכנר, לאחר שלטענתו לא שולם לו מלוא שכרו על-ידי היזמים. כדי לקבל את המגיע לו פירט דכנר בפני קלנר רשימת תשלומי שוחד לכאורה ששולמו לכמה גורמים בכירים כדי לקדם את הפרויקט ולאשר חריגות בנייה.

הטיוטה הגיעה לידי המשטרה, שפתחה בחקירה, שבמסגרתה נעצרו עשרות חשודים, והולידה חקירות של פרשות שחיתות נוספות בצמרת המדינה.