ילין לפידות ואנליסט ממשיכים להוביל את קרנות ההשתלמות

"השתלמות" של ילין לפידות מובילה את הענף עם תשואה של 14.1% ב-12 החודשים החולפים ■ התשואה הממוצעת בענף בינואר: 0.3%

"בתמונת הגופים שבלטו לטובה אין הרבה חדש: ילין לפידות ואנליסט ממשיכים להוביל את טבלת התשואות של קרנות ההשתלמות. תמונה זו מצטיירת גם בענף קופות הגמל, שבו הקופות של שני גופים אלה מככבות בראש הרשימה". נשמע לכם מוכר? שני המשפטים הללו נכתבים כאן לאחרונה מדי חודש, וגם החודש הם עדיין רלוונטיים.

בוטיק ההשקעות של דב ילין ויאיר לפידות כבש את הפסגה של דירוג התשואות של קרנות ההשתלמות הגדולות לקראת סוף השנה שעברה, ועם סיום חודש ינואר הוא הציג תשואה מצטברת של 14.10% ב-12 החודשים החולפים. גם לתקופה של שלוש שנים מוביל ילין לפידות את הטבלה עם תשואה של 36.05%.

גם אנליסט בולט תקופה ארוכה בדירוג. הקרן של אנליסט השיגה תשואה של 12.48%בשנה, ו-30.37% בשלוש שנים מה שמיקם אותה בראש טבלת הקרנות הקטנות כבר מסוף 2009.

כנראה שבניהול השקעות, המתכון לביצועים טובים עובר במנהלי השקעות ותיקים ומנוסים. באנליסט אלו הם שמואל לב ואהוד שילוני, ביחד עם רפי קסל, ובילין לפידות מדובר בדב ילין ויאיר לפידות. במקרה של ילין לפידות, ההצלחה מתבטאת גם בגיוסים. בית ההשקעות מוביל את דירוג הצבירות עם גיוס של מיליארד שקל, כאשר 898 מיליון שקל מתוכם הם כספים שעברו אליו מגופים אחרים. זאת כמעט לא שיווק, ובוודאי שמבלי להטיס סוכני ביטוח לחופשות בחו"ל.

כלל במקום השני

כמו בענף קופו"ג, גם קרנות ההשתלמות פתחו את השנה ברגל ימין, עם תשואה חיובית ממוצעת של כ-0.3%, שהושגה בעיקר בזכות עליות השערים בשוק האג"ח, וקוזזה מעט בגלל הירידות בסוף החודש, על רקע האירועים במצרים.

ובחזרה לדירוג התשואות. בדירוג הקרנות הגדולות ניצבת במקום השני, אחרי ילין לפידות, קרן מנהלים של כלל ביטוח שהשיגה ב-12 החודשים האחרונים תשואה של 11.88%, ו-30.46% בשלוש שנים. אל המקום השלישי טיפסה קה"ל שנוהלה עד לאחרונה במגדל שוקי הון, ועברה לניהול מגדל ביטוח, והניבה 11.03% בשנה.

הקרן השנייה של אנליסט שדורגה עד כה בין המקומות הראשונים, ירדה למקום השישי, עם תשואה של 10.56% בשנה ו-29.94% ב-36 חודשים. במקום השני בדירוג קרנות ההשתלמות הקטנות, אחרי השתלמות כללי ב' של אנליסט, נמצאת קרן נירית של אלטשולר-שחם, שהשיגה תשואה של 12.16% בשנה. גם במקומות הרביעי, החמישי והשישי בדירוג הקרנות הקטנות נמצאות קרנות של אלטשולר-שחם שהשיגו 11.78%-11.35% ב-12 החודשים החולפים. במקום השלישי בדירוג הקטנות נמצאת עוד קרן של כלל ביטוח, קהילה, שרשמה תשואה של 11.80% בשנה ו-28.98% בשלוש שנים.

55
 55