ברצלונה 2011: "התערוכה עשויה להזניק חברות ישראליות"

אופטימיות זהירה בקרב החברות הישראליות שהשתתפו ביריד הסלולרי שנחתם אתמול ■ מנכ"ל מכון הייצוא אבי חפץ: "הצלחה גדולה למציגות בכחול לבן"

תערוכת הסלולר בברצלונה הסתיימה אתמול ולדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, בסימן הצלחה גדול לחברות הישראליות. אלפי מבקרים מרחבי העולם פקדו את הביתן הישראלי שהוקם ונוהל על ידי מכון היצוא, בשיתוף פעולה על מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, המדען הראשי ומתימו"פ, בראשות מישהל היברט, שסייעה ביצירת עשרות פגישות עם גופי מחקר בתעשייה העולמית וחיבורם לחברות ישראליות. בין המבקרים : המפעילים הסלולאריים הגדולים בעולם כמו וודאפון, טלפוניקה, NTT דוקומו, AIRSEL, BSNL, דוייטשה טלקום, בריטיש טלקום ועוד. כן ביקרו יצרניות הטלפונים הסלולאריים המובילות כגון LG, רים, HTC, והאינטגרטורים הגדולים הרב לאומיים כמו נוקיה סימנס, אלקטל לוסנט, חוואווי, ZTE ועוד. מרבית המבקרים היו בדרגים בכירים מאוד בחברות - כולם גילו עניין חסר תקדים בתצוגה הישראלית המרשימה.

החברות הישראליות המציגות בביתן מכון היצוא מדווחות על עסקאות ראשוניות ומגעים עסקיים מתקדמים. כך למשל דיווח עופר רביב, מנכ"ל אופטיווי, חברה העוסקת בפתרונות לכיסוי סלולארי בתוך מבנים מדווח על 2 הסכמי מסגרת לייצוג חברתם, שנחתמו עם החברות ההודיות SUNFEST LIBERTY.

ארנון שטרום, סמנכ"ל פיתוח עסקי, פידבוקס, אמר כי : בריטיש טלקום בחרה להציג את מוצר של חברת פידבוקס בחדר הטכנולוגיות המתקדמות שלה כחלק משיתוף פעולה בין החברות.

חברת IP GALLERY דיווחה על מגעים מתקדמים עם האינטגרטור הבינלאומי מהמובילים בעולם Accenture, שלדברי מישל ספקטור, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, "באמצעות פתרון שהציעה יוכלו ספקי השירות לשמר לקוחות עסקיים ולקוחות פרטיים תוך הגדלת הכנסת הן מפרסום והן תמיכה בלקוח ישירות והגדלת היצעה האפליקציות".
אבי אהרון, מנכ"ל בומרינג דיווח על פיילוט עם האינטגרטור ההודי המוביל HCL בעל מחזור מכירות של 5.5 מיליארד דולר ובעל 600 אתרים בהודו, אפריקה ובמזרח התיכון. לדבריו "הפיילוט מהווה דלת כניסה לשוק ההודי באמצעות אחד האינטגרטורים המובילים בהודו והזדמנות עסקית לפריצת דרך בהודו, במזרח התיכון ובאפריקה - העולם העסקי אליו אנו מכוונים".

פיני שטרנשוס, משנה למנכ"ל חברת TODACELL מסר שהחברה נמצאת במגעים מתקדמים עם אחד הגופים המרכזיים באירופה השייך לקבוצת תקשורת מהגדולות באירופה. מימוש העסקה תאפשר לחברה האירופאית חדירה מהירה לשוק הפרסום בסלולר.