אורי גלאי מסיגמא חיובי על שוק המניות; איזו מניה מומלצת?

התשובה: מבני תעשיה שבשליטת אליעזר פישמן ■ גלאי ממליץ להגדיל, בהתאם לרמת הסיכון, את רכיב המניות הקטנות ■ "בחודשים הקרובים נראה התפרצות אינפלציונית"

לאחר שנתוני התמ"ג החזקים לרבעון הרביעי של 2010 דחפו את שוק המניות המקומי לנעילת שבוע חיובית, ממשיך גם היום (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות, להחזיק בדעה חיובית כלפי המדדים המובילים באחד-העם.

גלאי מסביר כי הכלכלה צומחת בקצב מהיר וצפויה להמשיך לצמוח גם השנה לצד אבטלה נמוכה ושיפור ברווחיות החברות. לכן, ממליץ גלאי, ראוי להגדיל, בהתאם לרמת הסיכון המבוקשת, את רכיב המניות הקטנות כלומר ההחזקות במניות היתר והביומד.

ביחס לדולר-שקל, מעריך גלאי כי נתוני הצמיחה המרשימים והציפייה להעלאת ריבית נוספת החזירו את המשקיעים למטבע הישראלי, כאשר מגמה זו צפויה להימשך השנה ואף בשנה הבאה כחלק מתהליך גלובלי של התחזקות מטבעות המדינות המתפתחות מול הדולר והאירו.

גלאי מוסיף ומסביר כי שוק ההון צופה אינפלציה שנתית הגבוהה מיעד המחירים, ומעריך כי בחודשים הקרובים נראה התפרצות אינפלציונית שתיאלץ את נגיד בנק ישראל להאיץ את תהליך העלאת הריבית. גלאי מעריך כי קיים סיכוי גבוה שכבר החודש (מחר, ה.ק.) יעלה סטנלי פישר את הריבית במטרה למנוע מדדים גבוהים בחודשים הקרובים ותוך ניצול רמת הדולר היציבה בעת האחרונה.

השבוע בוחר גלאי להפנות זרקור למניית מבני תעשיה , הנמצאת בשליטת כלכלית ירושלים . גלאי מסביר כי עיקר הכנסות החברה נובעות מפעילות בתחום הנדל"ן המניב, כאשר כ-97% מהן מגיעות מדמי שכירות וניהול שהיא גובה. בחינה של השווקים בהם החברה פועלת ושל ההכנסות מדמי שכירות בשנים אחרונות מלמדת על פעילות בשווקים יציבים ששוק הנדל"ן המניב בהם ממשיך לייצר הכנסות שוטפות מדמי שכירות וניהול. בנוסף, שיעורי תפוסה (מעל 90% בממוצע) בנכסי החברה מעידים על איכותם.

גלאי מוסיף ומסביר כי למרות שלא נרשמו הכנסות ורווחים בגין מכירת דירות במהלך 9 החודשים הראשונים של 2010, החברה נסחרת במכפיל רווח של 10.7 ובמכפיל הון של 1, המשקפים מחיר נוח עבור משקיעים פוטנציאלים. גלאי מסכם ואומר כי מבני תעשיה הינה חברה יציבה ובעלת תזרים גבוה ויציב. שיעורי הרווח הגבוהים שלה מבטיחים את המשך פעילותה העסקית ואת צמיחתה בעתיד. בנוסף, האמון שמובע בחברה ע"י המשך רכישות של חברת האם, כלכלית ירושלים, רק מחזק את דעתו החיובית עליה.

*** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"