התקדמות בדרך לכינון מליאה חדשה לרשות השידור

אחרי שנה ללא מוסדות ברוממה, ועדת שפניץ הבוחנת מינויים בשירות הציבורי תחל השבוע בבחינת המועמדים לתפקיד חברי המליאה החדשה, בראשותו של היו"ר אמיר גילת

התקדמות ראשונה לאחר תקופה ארוכה בדרך לכינונה של מליאת רשות השידור החדשה. ל"גלובס" נודע כי ועדת שפניץ, הבוחנת מינויים בשירות הציבורי, תחל השבוע בבחינה של המועמדים לתפקיד חברי המליאה החדשה, בראשותו של היו"ר אמיר גילת.

זה כשנה שרשות השידור מתנהלת למעשה ללא מוסדות ולמעלה משנתיים ללא מליאה. מליאת רשות השידור אמורה להיות הגוף המפקח והמתווה על ההתנהלות ברשות השידור וזה שלמעשה מאשר את ההתקשרויות ואת תקציב הרשות. בהיעדר מליאה, אין גם ועד מנהל, ולרשות אין תקציב מוגדר זה מספר שנים, ולא מתקיימים מכרזים לתפקידים שונים.

כיום פועלים ברשות השידור רק 4 חברי וועד מנהל, והם אמורים לאשר את מתווה הפעולה של הגוף ואת מדיניותו. המליאה אמורה למלא תפקיד מהותי גם במינוי מנכ"ל רשות השידור הבא, עם סיום הקדנציה של המנכ"ל מוטי שקלאר בעוד חודשים ספורים.

המלצה על שורה של חברי מליאת הרשות החדשה הובאה כבר בקיץ האחרון על-ידי השר הממונה דאז יולי אדלשטיין. לאחר שזה החזיר את תיק הממונה על ביצוע חוק רשות השידור והעבירו לראש הממשלה בנימין נתניהו, נוסחה רשימה חדשה המבוססת על הרשימה שכבר הוגשה, כאשר היו"ר שמונה בינתיים אמיר גילת לוקח חלק פעיל בכינונה.

מבנה המליאה החדשה, על-פי ההערכה, יהיה על-פי המתוכנן לאחר הרפורמה - כלומר מעין דירקטוריון מצומצם שימנה עד 15 חברים.

על-פי ההערכה, אייל גבאי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, האמון על המינוי של חברי המליאה, עיכב את הליכי המינוי על מנת לאפשר את אישור הרפורמה, אולם זאת טרם קרה.

בין חברי הרשימה המקורית אפשר למצוא גם את ד"ר אלי פולק מזכות הציבור לדעת; וFI גורמים כמו עיתונאית ערוץ 2 עד לא מכבר' יפעת זמיר, העומדת היום בראש עמותת "כוח נשים"ף ומנכ"ל תיאטרון גשר, לנה קניידלין.

שמות אחרים שנחשפו אז הם דן דייקר, איש המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה; איש העסקים ומקורבו של ראש הממשלה, יואב הורביץ; הפעילה החברתית הבדואית גלילה אלקרינאווי; איש הסטארט-אפ עידו גרינברג; עו"ד אריה הולצר; הסופר עובדיה סופר; איש רשות המסים לשעבר, בועז סופר; רו"ח יהושע הזנפרנץ, משה זמברג; ששון יונה; איש העסקים דוד חיון; היועץ העסקי יוני פסטרנק; תומר אוזן; עו"ד וופא זועבי פאהום; ד"ר אלה פרקיס מאוניברסיטת חיפה; וילנה זינשטיין.

במשרד ראש הממשלה אישרו את הדברים.