רגע לפני הכרעת האפיקים: חילוקי דעות בין ערוצים 2 ו-10

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת ביקשו את האפיקים 1 עד 5 - למורת-רוחם של הוט, yes וערוץ 10

שר התקשורת, משה כחלון, סיים היום (ב') את הליך השימוע בעניין בחירת האפיקים החדשים בהם ישובצו הערוצים המסחריים לאחר המעבר מזיכיונות לרישיונות.

ל"גלובס" נודע כי בתום שמיעת גופי השידור, קיימים חילוקי דעות בין כל אחד מהגופים, והשר כחלון צפוי למסור את הכרעתו בנושא בימים הקרובים. בין היתר שמע כחלון את הוט, yes, ערוץ 10, קשת ורשת.

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, הביעו רצון לעבור לאפיקים 1 עד 5. לעומתן, ערוץ 10 הציע לעבור לאפיקים 11 עד 16. זאת, כדי להימנע משיבוץ באפיק "2", שצפוי להיות אטרקטיבי, לאור חוזקו של ערוץ 2 כיום.

לפי החוק שעבר באחרונה במליאת הכנסת, יבוטלו האפיקים "22" ו"10", והערוצים החדשים שיקבלו רישיון להפעלת ערוץ משלהם ישובצו באפיקים חדשים, על מנת לאפשר תחרות שווה של השחקנים החדשים.

לפי החוק, השר כחלון אמור לקבל החלטה באשר לאפיקים החדשים עד סוף החודש הנוכחי.

אתמול (א') במעמד הענקת פרסי אגודת זכות הציבור לדעת התייחס השר כחלון לשיקולי הגנות הינוקא שהחליט משרדו לתת במסגרת החוק החדש. "היום כמעט בלתי אפשרי להתחרות בקשת", הוא אמר, "מי יתחרה בה? אז נתנו הטבות ינוקא ופטרנו מלהקים חברת חדשות בשנתיים הראשונות. חששנו מזילות של החדשות. פחדנו שאם ישקיעו מעט בשנים הראשונות, נמצא את עצמנו עם חדשות צהובות".

בערוץ 10 אמרו בתגובה כי "מעבר לאפיקים 1-5 והענקת אפיק 2 לערוץ 2 יאפשר לזכיינית ערוץ 2 להמשיך וליהנות מהנכס המונופוליסטי של אפיק 'ערוץ 2', דבר שיהפוך לבלתי אפשרי את כניסה של מתחרים חדשים ויפגע מאוד בערוץ 10, שיהיה היחיד שעליו ייכפה ויתור על מותג האפיק. מעבר להשגות בעניין הקצאת אפיקים 1-5, אנחנו נתמוך ונגבה את כל החלטות שר התקשורת".

ברשת אישרו את הפרטים. את תגובת קשת לא ניתן היה להשיג עד לפרסום הידיעה.