זיו שמש מונה למנכ"ל חדש של קרנות הנאמנות של פסגות

שמש יחליף את רועי ורמוס, שכיהן בתפקיד במקביל לניהול בית ההשקעות ■ המנכ"ל החדש יצטרך להתמודד עם מגמת הפדיונות ושחיקה בתוצאות הקרנות

כפי שהערכנו בעבר ב"גלובס", מונה זיו שמש רשמית למנכ"ל קרנות הנאמנות של פסגות, כך דיווחה אתמול (ב') חברת הקרנות. שמש יהיה מנהל קרנות הנאמנות הגדול ביותר בענף, ויהיה אחראי על נכסים בהיקף של 27.9 מיליארד שקל שפסגות מנהלת בקרנותיה, המהווים נתח שוק של 17.4%.

שמש סומן בעבר כמחליף למנכ"ל הקרנות הקודם - רועי ורמוס, ששימש גם כמנכ"ל בית ההשקעות, והוא אף טופח על ידו. סביר להניח שהיה מתמנה למנכ"ל גם ללא קשר לעזיבתו של ורמוס את פסגות לפני כחודשיים, בעקבות חקירת רשות ניירות ערך.

שמש, 32, הוא המנכ"ל השלישי של חברת הקרנות מאז היווסדה. עד 2003 כיהנה בתפקיד גבי רביד, שהקימה את בית ההשקעות שהיה אז בבעלות בנק לאומי, ולאחר מכן התמנה ורמוס לתפקיד וכיהן בו כשבע שנים. ורמוס נחשב למנהל מוערך שבתקופתו, מאז שנקנה בית ההשקעות על ידי קרן יורק, צמחו נכסי קרנות פסגות בעשרות אחוזים.

השמש שתעצור את הדימום?

בפני שמש, שהגיע לפסגות ב-2006 ושימש כסמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל התחום הסולידי בקרנות, ניצבים אתגרים רבים. קרנות פסגות ספגו בשנה שעברה קיטון חד בנכסיהן, על רקע פדיונות של קרוב ל-3 מיליארד שקל, בעיקר בקרנות כספיות, וגם את השנה הנוכחית פתחו בסנטימנט שלילי של פדיונות. בנוסף לכך, קרנות פסגות זכו בשנים קודמות לדירוגים גבוהים יחסית בדירוג "גלובס-מעלות", אולם ב-2010 ירד דירוגן, וברוב הקטגוריות הן דורגו בשניים או שלושה כוכבים בלבד (מתוך חמישה).

שמש יצטרך לעצור את הדימום, לשפר את התוצאות ולהחזיר את פסגות לתוואי של גיוסים - משימה לא פשוטה, כאשר בשוק פועלים שחקנים גדולים וחזקים כמו הראל-פיא, שמנוהלת על ידי סמי בבקוב, ואקסלנס בניהול מאיר מזוז - שני מנהלים ותיקים ומנוסים. גם קרנות דש ואי.בי.אי, שצמחו בשיעורים ניכרים בשנים האחרונות ועברו לליגה של השחקנים הגדולים, מהוות כיום תחרות משמעותית.

גורמים המקורבים לפסגות מעידים על שמש כי הוא איש השקעות מוכשר, מה שבוודאי ישפיע גם על סגנון הניהול שלו. למרות שכדי להיות מנכ"ל קרנות נדרשים גם ידע ויכולות בשיווק ורגולציה, שמש הוא בעל אוריינטציה ניהולית של השקעות, ובכוונתו אף לנהל באופן אישי מספר קרנות.