דייוויד רנסון: הזינוק בנפט לא יעצור את הראלי בשוקי המניות

הכלכלן דייוויד רנסון מ-Wainwright Economics לאתר מרקטוואץ': "התרגלנו לתנודות במחיר הנפט והחברות מגדרות סיכונים"

חרדת המשקיעים מהעלייה במחיר הנפט מוגזמת ועלייה זו לא תעצור את הראלי בשוק המניות האמריקני. כך מעריך הכלכלן דייוויד רנסון מ-Wainwright Economics בראיון מצולם שהעניק לאתר מרקטוואץ'.

"התרגלנו לתנודות במחיר הנפט מזה 30 שנה", אומר רנסון, בעקבות זינוק של כ-9% במחיר הנפט אמש, לרמה של 93.5 דולר לחבית. "כאשר חווינו את התנודה החריפה הראשונה בשנת 1973, אנשים היו בהלם. אבל מאז החברות למדו לא לסמוך על יציבות מחירי הנפט ולגדר סיכונים. במילים אחרות, הכלכלה יכולה להתמודד עם זה".

המהומות בלוב הקפיצו אתמול את מחיר הנפט, כיוון שלוב מייצאת 1.6 מיליון חביות נפט ביום והיא אחראית לכ-4% מהתפוקה העולמית. בשווקים חוששים מפגיעה באספקת הנפט השוטפת, וחששות אלה מקבלים לעתים אימותים בדיווחים שונים בתקשורת הזרה, כמו למשל הערכת סוכן ב-CIA שפורסמה אמש ולפיה שליט לוב מועמר קדאפי הורה להפציץ את מתקני הנפט בארצו, אם זה ירגיש שהוא נדחק עם הגב אל הקיר.

אך רנסון, כאמור, לא מתרגש יתר על המידה מהפאניקה בשווקים סביב מחיר הנפט וטוען כי מחיר הזהב, שנושק ל-1,400 דולר לאונקיה, חשוב יותר.

"מחיר הזהב יותר חשוב ממחיר הנפט כי הזהב מניע את כל הסחורות והנפט הוא רק עוד אחת מהסחורות", טוען רנסון. "זהב גבוה הוא האיום האמיתי על יציבות הכלכלה. הזהב הוא הבנצ'מרק הטוב ביותר למדוד האם הדולר יציב ואם מחיר הזהב לא יציב אז הדולר לא יציב ואז הכל לא יציב. אם הזהב מזנק הדולר נופל".