עוזי לנדאו: "בכל פעם שאתם מתדלקים, 30% הולכים לחיזבאללה ולפרויקט הגרעין באיראן"

שר התשתיות: "העולם המערבי סובל מהתמכרות קשה לנפט - וזה ממריץ את האיסלאם הרדיקלי" ■ "יש כאן מאבק בין תרבויות וניתן לנצח בו מבלי לירות כדור אחד!" ■ "הכנסת הרכב החשמלי לישראל - משימה בעדיפות לאומית עליונה"

שר התשתיות עוזי לנדאו קרא היום (ד') להשתחרר מהתלות בנפט הערבי ולעבור לאנרגיות חלופיות, שכן התלות בנפט מממנת את הטרור האיסלאמי. לנדאו אמר את הדברים בכנס אילת-אילות לאנרגיה.

"גבירותיי ורבותיי, אנחנו עדיין מכורים", אמר לנדאו. "העולם המערבי סובל מהתמכרות קשה לנפט ועד שלא נקום ונעשה מעשה - נמשיך להיות מכורים. המכוניות שלנו ממשיכות ללגום בצמא את הנפט המזין את הטרור הערבי. המפתח לשמירה על רמת החיים שלנו נמצא בידם.

"בכל פעם שאנו שולפים את הארנק ומשלמים עבור הדלק - אנו מפרישים 20%-30% למדינות תומכות טרור. זה מקור כספי שממריץ את האיסלאם הרדיקלי ואת הטרור ומממן את אל-קאעידה וחיזבאללה וממריץ את פרויקט הגרעין של איראן".

לפי השר לנדאו, "המאבק של האסלאם הקיצוני המתנהל נגד מדינת ישראל הוא רק שלב בדרך. אין מותחים ביקורת על המערב בגלל התמיכה בישראל. המאבק בישראל והצורך להכריע אותה הוא הצעד הראשון ברצון להכריע את המערב. דרך הנפט, אנחנו נאבקים על עצמאותו ועתידו של העולם הדמוקרטי".

ומה מציע לנדאו? להשתחרר מהתלות בנפט. הוא לא פירט על תוכנית מסודרת להשגת היעד השאפתני, אך פיזר הצהרות לוחמניות למדי: "המאבק שמתחולל כאן הוא בין תרבויות, בין ציוויליזציות, והנפט הוא נשק רב עוצמה. השחרור ממנו תובע מאבק. מאבק נקי, חכם, של מוחות, של ממציאים. את מלחמת העצמאות הזו אפשר לנצח מבלי לירות אפילו כדור אחד!"

לפי לנדאו, "משרד התשתיות הלאומיות הוא משרד האוצר של הטבע. מתוקף זה, אני השר הממונה על השגת העצמאות של ישראל בתחום המים, ואני אחראי על עצמאות ישראל בתחום האנרגיה. ואנחנו פועלים כדי לראות את ישראל עצמאית ומשוחררת מהתלות בזהב השחור. אנחנו רואים עצמנו שותפים למאמץ העולמי".

כאן עבר לנדאו לדבר על הפתרונות, על הדרכים לשחרור מהתלות הנפט. על תחליפי הנפט הוא אמר: "הניסיונות בעולם כבר קיימים, אבל הם עדיין בחיתוליהם. בארה"ב, למשל, 5% מכלי הרכב נוסעים עלאתנול, שכבר היום מהווה גורם ממתן סחיטה. ברזיל צלחה את המשבר הכלכלי העולמי האחרון, לא מעט בזכות מתג פשוט המותקן ברכב, שאפשר לצרכן לבחור את הדלק הזול ביותר באותו יום. בתקופה שבה מחירי הנפט הרקיעו שחקים, יכול היה האזרח הברזילאי לבחור באתנול, שניתן להשגה בתחנות הדלק".

לנדאו הוסיף: "גילוי נאות, אני באופן אישי דלוק על הנושא הזה של תחליפי הדלק בתחבורה. ואם תעירו אותי באמצע הלילה, אני אדקלם לכם מתוך שינה על החשיבות שאין לה שיעור בשינוי וגיוון סל הדלקים הלאומי תוך צמצום התלות בדלק נוזלי.

"תגליות הגז החדשות יכולות לשמש לא רק לייצור חשמל - אלא גם לייצור תחליפי דלק. מאגרי הגז תמר ולויתן יכולים להעניק לישראל את העצמאות האנרגטית הדרושה לה. הם צופנים חובם בשורה לא רק למשק החשמל ולתעשייה, אלא גם לייצור תחליפים לדלק (CNG לתחבורה ציבורית, למשל). תעשייה כימית שתייצר מתנול; ונגזרות נוספות כדשנים, פלסטיק.... כל זה יקרה כמובן רק לאחר שנשכיל להביא את הגז מהמאגרים אל החוף וממנו לצינורות (ששינסקי, כבר אמרתי?)"

"הרכב החשמלי - משימה לאומית"

לפי לנדאו, יש לתת "עדיפות לכל מה שיכול לגמול אותנו מהנפט. כל מה שיכול להעניק לנו עצמאות". לדבריו, ישנה דרך נוספת להתנתקות מהתלות - הרכב החשמלי. לנדאו הצהיר כי, "אם השוק יתקדם במהירות הרצויה, אני אגיע לכנס הבא, בשנה הבאה באילת, באמצעות הרכב החשמלי".

בעניין זה הוסיף השר: "הכנסת הרכב החשמלי לארץ זו משימה לאומית. שוק הרכב החשמלי, אותו רואה בחזונו משרד התשתיות הלאומיות יהיה שוק פתוח, תחרותי, בטיחותי, שיעמוד בסטנדרטים בינלאומיים וימקם את הצרכן במרכז. הצרכן הזה יוכל לרכוש לעצמו רכב, ולטעון אותו מהשקע הפרטי והמאובטח שיהיה לו בחצר ביתו, והוא יוכל לטעון אותו באורח חופשי בשטחים ציבוריים, והוא יוכל, ככל שירצה, לרכוש לעצמו מנוי, אם תרצו - דלקן, של אחת החברות.

"נכון שלבטר-פלייס יש זכות נושאי הדגל, אבל אני יכול לספר לכם שהמתחרים גם הם לא שוקטים על שמריהם. לכן, אחד הדגשים העיקריים במדיניות המשרד, הוא שמירה על עיקרון הגישה החופשית (Open Access), שתאפשר מערכת טעינה רבת ספקים, לרבות נגישות ללקוח המזדמן.

"אני מדבר על קיום אפשרות טעינה של כל רכב חשמלי בכל נקודת טעינה ציבורית או פרטית לשימוש ציבורי, מבלי שתהיה תלות בספק טעינה אליו הוא קשור, אם בכלל. ליישום עיקרון זה יקבע תקן אחיד להתחברות למערכת הטעינה. אנחנו נרצה שספק הטעינה לא יוכל להגביל את הלקוחות שלו לרכוש טעינה. את השיעור שלמדנו.'אסירי ציון' כבר היו לנו. לא ניתן ליצרני הרכב החשמלי להיות כבולים כמו שהיו צרכני הסלולר".