מגיפה: סין חסמה את לינקדין עקב תמיכה במהפכת היסמין

משתמש ברשת החברתית העסקית פתח קבוצה לדיון במהפיכת היסמין המתחוללת בעולם הערבי, העלה טענות נגד המשטר הסיני - והביא לחסימת האתר כולו

הממשל הסיני חסם את הרשת החברתית העסקית לינקדין (LinkedIn) לאחר שאחד המשתמשים ברשת כתב בעמוד הפרופיל האישי שלו כי הוא מקווה שמהפכת היסמין המתחוללת במדינות ערב תתפשט גם לסין - כך מדווחת היום (ו') סוכנות בלומברג.

"חסימת לינקדין הינה חלק ממאמצים נרחבים יותר של הממשל הסיני למניעת הפגנות בסין, כגון חסימת אתרי אינטרנט אחרים", אמר לבלומברג האני דורזי, דובר לינקדין. הוא ציין כי החברה תמשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.

אין זו הפעם הראשונה שהממשל הסיני חוסם אתרים, ולמעשה מאז שנת 2009 נחסמו לא פעם גם הרשת החברתית פייסבוק וגם אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר. כעת, לאחר שמשתמש בלינקדין שהדגיר את עצמו "Jasmine Z" הקים בשבוע שעבר קבוצה לדיון במהפכת היסמין המתחוללת בעולם הערבי, והביע תקווה כי המהפכה תגיע גם לסין - החליט הממשל לחסום את לינקדין.

"לאחר שנים של חשיבה עצמאית, אני מייחל לדמוקרטיה, חופש וצדק במולדת שלי", כתב הגולש Jasmine Z בקבוצה שהקים ("Jasmine Voice"). בפוסט שני שהוא העלה הוא כתב שהממשל הסיני לא מעריך נכון את המשבר שיוצרת השיטה הפוליטית החד-מפלגתית בסין, ובפוסט נוסף הוא התייחס למפלגה הקומוניסטית השלטת בסין כאל "אליטה כוחנית".