באפט רוצה רכישות: "האקדח טעון והאצבע קלה על ההדק"

(עדכון) - גורו ההשקעות במכתב לבעלי המניות של ברקשייר האת'אווי: "צריך לרכוש עוד 10 חברות כמו ישקר" ■ "נצטרך ביצועים טובים בפעילות הקיימת שלנו, וכן רכישות משמעותיות"

לאחר זינוק של 43% ברווחי הרבעון הרביעי של ברקשייר התאוויי , חברת ההחזקות של המשקיע המיליארדר וורן באפט, אצבעו של גורו ההשקעות "קלה על ההדק" בכל הנוגע לרכישות חדשות. באפט שלח מכתב לבעלי המניות של ברקשייר בו כתב כי רכישות דגולות ומשמעותיות נדרשות ועומדות על הפרק כדי לבסס צמיחה.

באפט כתב, כי "נצטרך ביצועים טובים בפעילות הקיימת שלנו, וכן רכישות חדשות משמעותיות - ואנחנו מוכנים לכך, האקדח טעון מחדש ואצבע ההדק שלי מדגדגת. כן כתב באפט במכתב לבעלי המניות כי "הימים הטובים עוד לפנינו".

כזכור, ברקשייר האת'אווי הודיעה אתמול על זינוק ברווחיה במיוחד הודות לרווחי נגזרים והרכישה המוצלחת של חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן. החברה רשמה רווח נקי של 4.38 מליארד דולר או 2.66 דולר למניה, לעומת 3.06 מיליארד דולר או 1.97 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. החברה גם היכתה את תחזיות האנליסטים שציפו לרווח של 1.69 דולר למניה.

מהדו"חות עולה כי חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה תרמה 1.03 מיליארד דולר לרווח הנקי של ברקשייר ברבעון הרביעי. הרווח הנקי של ברלינגטון עמד על 536 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009, כשהייתה חברה עצמאית. כזכור, באפט רכש את חברת הרכבות ברלינגטון נורת'רן סנטה פה תמורת 26.5 מיליארד דולר - העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה של החברה. הוא הנפיק מניות ואג"ח למימון העסקה.

גם השנה טוען באפט כי הוא מחפש הזדמנויות רכישה, בעוד הוא יושב על הר מזומנים בהיקף של 38 מיליארד דולר. הוא מעריך ששוק הנדל"ן האמריקני יחל להתאושש השנה וצופה גם גידול מהותי בדיבידנדים שמחלקות חברות קוקה קולה ובנק וולס פרגו, בהן הוא משקיע.

בזווית הישראלית, חטיבת הייצור של ברקשייר, בה כלולה ישקר של משפחת ורטהיימר, ממנה רכש באפט 80% ב-2006 תמורת 4 מיליארד דולר, רשמה הכנסות של 66 מיליארד דולר בשנת 2010 (צמיחה של 8% לעומת 2009). באפט כמובן מרוצה מרכישת החברה הישראלית אך מסתבר שהוא לא לבד: וויטני טילסון, מנהל קרן השקעות בהיקף של 23 מיליארד דולר המשקיע גם בברקשייר, אמרה ל-CNN כי "באפט צריך לקנות עוד 10 חברות כמו ישקר".

איל ההון בן ה-80 צבר את ההון האישי השלישי בגודלו בעולם במהלך קריירה ארוכה של השקעות במניות נבחרות ובהשתלטויות על חברות כגון חברות רכבות, יצרני חשמל, אשר כוח התמחור שלהן נובע מהעדר האופציות האלטרנטיביות המוצעות ללקוח. באפט גם נגס בנתחים בחברות כמו קוקה קולה וקראפט פודס, אשר נשענות על מיתוג מושך המאפשר להן למשוך ולשמור על לקוחות.