עזריאלי פורש מהמרוץ לרכישת חברת הנדל"ן אזורים

בין החברות שעדיין מתעניינות: מבני תעשיה, שיכון ובינוי וגינדי אחזקות ■ בוימלגרין קפיטל מכרה בשנה האחרונה את פעילות התיירות ומתחם אסותא שהיו ברשותה

קבוצת עזריאלי , שבשליטת דוד עזריאלי, הודיעה היום (א') כי החליטה להפסיק את המגעים לרכישת חברת הנדל"ן אזורים . נזכיר כי 64% ממניות אזורים נמצאות בשליטת בוימלגרין קפיטל שבשליטת שעיה בוימלגרין, אשר נקלעה למשבר ומוכרת כעת את אזורים.

בוימלגרין קפיטל מכרה בשנה האחרונה את פעילות התיירות ומתחם אסותא שהיו ברשותה וכעת היא נאלצת למכור גם את מניות חברת נדל"ן למגורים בעקבות לחץ של הנושה בגדול שלה - בנק מזרחי טפחות, לו היא חייבת 650 מיליון שקל. מקור החוב לבנק הוא העסקה בשנת 2006 לרכישת השליטה באזורים מידי אי.די.בי תמורת 1.2 מיליארד שקל.

נזכיר, כי אליעזר פישמן גם כן מתעניין ברכישת החברה על ידי חברת מבני תעשיה מקבוצת כלכלית ירושלים. החברה דיווחה הבוקר כי היא מנהלת ‎בדיקות‎ ‎ומו"מ‎ ‎לרכישת‎ ‎מניות של אזורים. יתר המתמודדים על חברת הנדל"ן אינם מגלים התלהבות יתרה, ולא מתכוונים לשפר את ההצעות שכבר הגישו: שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, המיליונר היהודי-קנדי, הרשי פרידמן, וגינדי אחזקות.

אזורים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2010 בהפסד של 102 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 338 מיליון שקל ב-2009 כולה. היקף ההתחייבויות של החברה 3.6 מיליארד שקל. אזורים נהנית אמנם מהביקושים הגבוהים לדירות למגורים בישראל, אך נושאת על גבה מאזן בעייתי ביותר ורוכש פוטנציאלי חייב להיות בעל כיסים עמוקים ויכולת עמידה מול הבנקים שמעניקים לחברה בשנים האחרונות וייברים כיוון שהיא אינה עומדת בתנאי האשראי.‏

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"