גזרה קופון: גרופון צופה הכנסות של מיליארדי דולרים ב-2011

אתר הקניות החברתיות רשם ב-2010 הכנסות של 760 מיליון דולר ■ המנכ"ל אנדרו מייסון: "נהיה אחת החברות הטכנולוגיות המובילות בדור - או חברה עם רעיון טוב, שהקדימו אותה"

אתר הקניות החברתיות גרופון רשם ב-2010 הכנסות בהיקף 760 מיליון דולר, זינוק משמעותי לעומת מכירות של 33 מיליון דולר ב-2009 - כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל". המספרים, שנחשפו באי-מייל ששלח מנכ"ל גרופון אנדרו מייסון לעובדים בחודש שעבר, מצביעים על ציפיות החברה להכנסות של מיליארדי דולרים ב-2011.

המספרים האמיתיים של אתר הקניות החברתיות, כפי שנחשפו במסמך, מסמן את גרופון כאחת מחברות האינטרנט שהשיגו סכומים נכבדים בסבבי גיוס פרטיים, מה שמעלה בחזרה את השאלה האם מתפתחת פועת אינטרנט נוספת. למשוואה הזו נכנסות גם הרשת החברתית פייסבוק ששוייה נאמד ב-50 מיליארד דולר, שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר ורשת לינקדאין.

"בתקופה הזו בשנה הבאה נהיה בדרך להיות אחת החברות הטכנולוגיות המובילות בדור - או שנהיה חברה עם רעיון טוב, שהקדימו אותה", אמר מייסון לעובדיו".

נזכיר כי גרופון, שרק בחודש שעבר נודע על כניסתה לישראל עם רכישת הסטארט-אפ גרופר הישראלי, מתכננת הנפקה ראשונית לציבור לפי שווי של לא פחות מ-15 מיליארד דולר. החברה דחתה הצעת רכש בהיקף 6 מיליארד דולר מענקית האינטרנט גוגל, והשלימה גיוס בהיקף 950 מיליון דולר.

לפי המסתמן, גרופון תלך להנפקה כבר באביב הקרוב, ואם תתקיים ההנפקה, היא תהיה אבן-דרך משמעותית לחברת הסטארט-אפ ותהיה אחת מהנפקות המיוחלות בארה"ב בתקופה האחרונה מאז שגוגל הפכה ציבורית ב-2004.