שר הפנים אלי ישי לנתניהו: הקפא המע"מ על הדלק לשנה

אלי ישי: "ההתייקרות של הדלק הצפויה לאחר מאמצי הממשלה היא גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. חובה על הממשלה למצוא פתרון בהקדם"

על רקע עליית מחירי הדלק קורא סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי לראש הממשלה ולשר האוצר להקפיא את המע"מ על הדלק לשנה או לחילופין עד תום המשבר בעולם הערבי.

"ההתייקרות של הדלק הצפויה לאחר מאמצי הממשלה היא גזירה שהציבור אינו יכול לעמוד בה. חובה על הממשלה למצוא פתרון בהקדם", אמר ישי.

ישי סבור כי חובתה של הממשלה לשדר לציבור כי הממשלה ממשיכה לנקוט צעדים אמיצים שלוקחים בחשבון גם התפתחויות אזוריות: "הממשלה קיבלה החלטה אמיצה והציגה מספר צעדים לסייע לציבור. לצערי, השינויים בעולם הערבי עכבו את קידום הצעדים הללו. נכון לקבל החלטה אמיצה ולהקפיא את מע"מ לשנה. הדלק הוא מוצר חיוני לא רק לתחבורה הציבורית ולכלי הרכב, הוא גם מרכיב קריטי בתעשייה שהשפעתו ניכרת בנושאים רבים", הוסיף.

הלילה בחצות, נזכיר, יעודכנו מחירי מוצרי הדלקהנמצאים בפיקוח, בשיעור חד למעלה בעקבות הזינוק במחירי הנפט בעולם על רקע המהומות הנמשכות בלוב. מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.30 שקל לליטר.

מדובר בעלייה של 3.99% לעומת חודש קודם ועלייה של 28 אגורות לליטר. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על-ידי עובד תחנת התדלוק (כולל מע"מ): 13 אגורות לליטר, ללא שינוי מהחודש הקודם.