הדולר יציב מול השקל ושערו היציג נקבע על 3.623 שקלים

האירו נסחר ביציבות עם נטייה קלה לירידה ושערו היציג נקבע על 5.0059 ש' ■ "אם דברי ברננקי יהוו אינדיקציה להמשך מדיניות ההרחבה הכמותית, צפויה היחלשות הדולר"

המסחר במט"ח האפיין בתנודתיות היום (ג') הדולר רשם התחזקות קלה מול השקל ולקראת תום המסחר התייצב ושערו היציג נקבע על 3.623 שקלים. גם האירו נסחר ביציבות מול השקל עם נטייה לירידה קלה של 0.066% ושערו היציג נקבע על 5.0059 שקלים.

בזירה העולמית, המטבע אמריקני נסחר מול האירו בעלייה קלה של 0.13% ובשער של 1.3824. הדולר מתחזק מול הין בשיעור של 0.44% סביב שער של 82.13 ין.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, צפוי לנאום היום בפני הסנאט, ברננקי צפוי להיות זהיר ביחס למצב הכלכלה האמריקנית. "נאומו של ברננקי עשוי לספק תנופה למכירת דולר", אמר , אנדרו רובינסון, אנליסט מט"ח בבנק סקסו בסינגפור. עוד הוסיף "אם דברי ברננקי יהוו אינדיקציה להמשך מדיניות ההרחבה הכמותית, צפויה היחלשות נוספת של הדולר".

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו אמרה כי "הדולר נסחר ביציבות סביב רמת 3.615 שקלים לדולר, הרגיעה הנוכחית שבאה לאחר ימי המסחר התנודתיים האחרונים באה בעקבות המתנה של סוחרי המט"ח להתפתחויות נוספות במדינות הערביות שיהוו את הגורם המרכזי לכיוון המסחר בזירת המט"ח העולמית. בנק ישראל נמנע בשלב זה מלהתערב במסחר. להערכתנו, בנק ישראל צפוי להתערב במסחר במידה והדולר ייחלש לרמות של בין 3.58 ל-3.59 שקלים".

באירופה המתנה דרוכה לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי ביום חמישי, לחצים אינפלציוניים עשויים לדחוף את הבנק המרכזי באירופה להידוק מוניטארי. הערכות הן כי הבנק המרכזי באירופה יעלה את הריבית לפני הפדרל ריזרב בארה"ב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]