פסגות: "רשת רמי לוי צומחת; מחיר המניה צומח מהר יותר"

האנליסטית טליה לויברג מעלה את מחיר היעד ל-121.3 שקל למניה מ-100.7 שקל ■ ההמלצה נותרה על "תשואת שוק"

לאחר עלייה של כ-14% מתחילת 2011, בית ההשקעות פסגות מעלה היום (ד') את מחיר היעד למניית רמי לוי ל-121.3 שקל למניה, קרוב מאוד למחיר הבסיס הבוקר בבורסה בתל אביב. מחיר היעד הקודם עמד על 100.7 שקל למניה. ההמלצה של האנליסטית טליה לויברג נותרה על "תשואת שוק".

תחת הכותרת "הרשת צומחת אך מחיר המניה צומח מהר יותר" מעריכה לויברג כי קצב פתיחת הסניפים בענף צפוי להתגבר בשנים הקרובות עם גידול של כ-7%-8% לפחות במספר הסופרמרקטים הגדולים רק ב-2011.

לויברג מציינת כי בשנתיים הקרובות צפויה רשת "רמי לוי - שיווק השקמה" לפתוח 10 סניפים חדשים ולהיכנס לתחום האינטרנט, מה שיוביל להמשך שיעורי צמיחה דו ספרתיים. יחד עם זאת, מדגישה לויברג, שיעור הצמיחה במכירות החנויות הזהות צפוי להתחיל להתכנס החל מהרבעון הרביעי של 2010 לרמה 2% ומטה.

"רשת שיווק השקמה ממשיכה להציג את שיעורי הרווחיות הגבוהים בתחומה, בין אם בהשוואה מקומית ובין אם בהשוואה בינלאומית. יחד עם זאת, אותות התחרות צפויים לבוא לידי ביטוי כבר ברבעון הרביעי בו אנו מצפים לרווחיות תפעולית של 6.7%. גם בטווח הארוך יותר המשך הצמיחה המואצת, התחרות והשפעת ההסכם הקיבוצי, צפויים כולם להביא לשחיקה הדרגתית לשיעור רווחיות תפעולית של 6.2%", כותבת לויברג.

בשורה התחתונה מעריכה לויברג כי בדומה ל-2010 גם בשנתיים הבאות צפויה הרשת להציג שיעורי צמיחה לצד רווחיות תפעולית מרשימה בכל קנה מידה. יחד עם זאת, מודל לא שמרני, סביבה תחרותית מתגברות ותמחור מלא מובילים לשימור "תשואת שוק".