בגלל הנפט: רווחי חברות התעופה צפויים להיחתך ב-46%

ארגון חברות התעופה הבינלאומי הנמיך ציפיותיו לרווחים השנה לאור מחירי הנפט הגבוהים מ-9.1 מיליארד ד' ל-8.6 מיליארד ד' ■ מדד סקטור התעופה (XAL) ירד ב-10% מאז ה-16 לפברואר

ארגון חברות התעופה הבינלאומי (יאט"א) מוריד את הציפיות לרווחים בתעשיית התעופה ב-2011 ל-8.6 מיליארד דולר לעומת התחזית קודמת בה חזו רווחים של 9.1 מיליארד דולר. הורדת התחזיות היא על רקע זינוק מחירי הנפט למחיר של מעל 100 דולר לחבית בשבועות האחרונים. נזכיר כי בשנה שחלפה רווחי סקטור התעופה עמדו על 16 מיליארד דולר.

"המצב במזרח התיכון הקפיץ את מחיר הנפט לכ-100 דולר לחבית", אמר ג'אווני ביסיגנני, מנכ"ל יאט"א. "זה מחיר גבוה משמעותית לעומת 84 דולר לחבית לו ציפינו בדצמבר". יאט"א צופים כי מחיר חבית נפט יתייצב השנה על 96 דולר בממוצע.

מניות חברות התעופה ירדו בשיעור חד בשבועיים האחרונים, כשעיני המשקיעים כאמור נשואות למזרח התיכון. מדד סקטור התעופה (XAL) ירד ב-10% מאז ה-16 לפברואר, ירידה משמעותית הרבה יותר ממדד ה-S&P 500 שירד ב-2%.

עוד הוסיפו ביאט"א כי עליות מחירי כרטיסי הטיסה מסביב לעולם הן הוגנות לאור ההוצאות שגדלו בשל הגאות במחירי הנפט. בנוסף, בעקבות התאוששות הכלכלה, טיסות עסקיות במחירים גבוהים התאוששו וצפויות להסתכם בעלייה של 5.6%, בעוד כמות מטעני האוויר צפויה לעלות ב-6.1%.