שותפים באוורגרין: למרות חילוקי הדעות, אין כוונה להתפצל

קרן אוורגרין מנהלת 650 מיליון דולר בחמש קרנות ■ עדי גן, שותף בקרן: "השוק משתנה לנו לנגד העיניים, ואנחנו מקיימים דיונים אסטרטגיים כדי להחליט על המקום הנכון עבורנו"

השינויים בעולם ההון סיכון והמחסור בהון פנוי למימון קרנות מביאים חוסר שקט לקרנות. בעת שהמודל חבוט וזכות הקיום שלו נבחנת כל הזמן, איש הון סיכון השואף להישאר רלבנטי גם בעתיד חייב לבחון את האסטרטגיה העתידית. זה מה שקורה בשנה האחרונה בקרן ההון סיכון המקומית אוורגרין. לקראת היציאה לגיוס קרן חדשה התגלו חילוקי דעות בין השותפים באוורגרין.

ארז שחר, שותף בקרן אמר היום ל"גלובס": "אוורגרין לא יוצאת מהכלל. הגענו לזמן שבו אנחנו מסיימים את תקופת ההשקעה מהקרן החמישית, וצריך לחשוב קדימה. אנחנו מנהלים דיונים כדי להחליט על המודל ועל האופן שבו נמשיך לפעול ולגייס הון בסביבה שעוברת שינוי מהותי. עדיף להעלות את שאלות מאשר לטוס על אוטומט".

- האם בסיום התהליך אתם עשויים להתפצל?

עדי גן, שותף בקרן: "השוק משתנה לנו לנגד העיניים, ואנחנו מקיימים דיונים אסטרטגיים כדי להחליט על המקום הנכון עבורנו. אף אחד לא מתפצל או הולך הביתה. אנחנו פה לעוד הרבה שנים".

אוורגרין היא אחת מהקרנות המוכרות בישראל. יעקב בורק ועופר נאמן הקימו אותה בסוף שנות ה-80, והיא מנהלת 650 מיליון דולר בחמש קרנות.

הקרן עברה שינוי בהרכב השותפים בשנת 2006, לאחר שהמייסדים העבירו את השרביט לשותפים הצעירים יותר - שחר ובועז דינטי. ב-2007, אוורגרין השלימה גיוס הון של הקרן החמישית בהיקף של 200 מיליון דולר.