חודש חלש לתעודות הסל; קסם הוביל את הגיוסים בענף

הגיוסים בפברואר הסתכמו ב-382 מיליון שקל ■ קסם הוביל את הגיוסים עם 685 מיליון שקל

עוד חודש חלש לענף תעודות הסל, והמגמות בו ממשיכות להיות הפוכות לגמרי מענף קרנות הנאמנות. לאחר שבינואר התאושש קצת ענף תעודות הסל, וגייס סכום של למעלה ממיליארד שקל, הוא שב בחודש פברואר לגיוסים די נמוכים, שהסתכמו ב-382 מיליון שקל. כך עולה מנתוני איגוד תעודות הסל שבלשכת המסחר. מתחילת השנה מדובר בגיוסים של כ-1.4 מיליארד שקל בלבד.

הגיוסים בתעודות הסל החודש, בניגוד לקרנות נאמנות, התרכזו באפיק המנייתי בחו"ל. אלה גייסו 811 מיליון שקל, ו-1.3 מיליארד שקל מתחילת השנה. אפיק זה כבר מנהל 10.7 מיליארד שקל - 18% מהענף. נציין כי הנטייה כיום היא לכיוון תעודות חו"ל מנוטרלות המטבע (בעיקר אלו העוקבות אחרי מדדי מניות בארה"ב), על רקע חוזקו של השקל.

בניגוד לנהירה אל קרנות האג"ח, תעודות האג"ח סבלו דווקא מפדיונות, שהסתכמו החודש ב-416 מיליון שקל. מתחילת השנה מדובר בפדיונות של 600 מיליון שקל, בהמשך למגמה השלילית שאפיינה את האפיק גם בשנה שעברה, שבה הן רשמו פדיונות של כ-600 מיליון שקל.

הענף, שכבר מנהל 58.6 מיליארד שקל, עבר שינוי דרמטי בחודש החולף. בית ההשקעות דש-איפקס השלים את רכישת חלקה של חברת ברק קפיטל של אייל בקשי באינדקס (45%), ובכך עברה אליו הבעלות המלאה באינדקס. ביחד עם נכסי תכלית, שבה דש-איפקס מחזיק 50.1%, חולש בית ההשקעות, שבשליטת קרן BRM של אלי ברקת ובניהול עידו נויברגר וויקטור שמריך, על 34.3% מהענף, עם נכסים מצרפיים בהיקף של 20.1 מיליארד שקל.

בכך הפך למעשה דש-איפקס לשחקן הגדול בענף, לאחר שעקף את קסם של אקסלנס, שירדה אל המקום השני עם נתח שוק של 32.4%. קסם הייתה מאז ומתמיד השחקן הגדול בענף, ולמעשה היא זו שנתנה לו את הדחיפה המשמעותית.

בחודש החולף רק קסם ותכלית הצליחו לגייס, ואילו שאר השחקנים רשמו פדיונות. קסם, שבניהול בועז נגר ואבנר חדד, הובילה את הגיוסים עם 685 מיליון שקל שגויסו לתעודותיה, בעיקר לאלה על מדדי מניות בחו"ל ולתעודות הפיקדון (שבהן יש לקסם את תעודת הג'מבו, שנותנת ריבית שקלית צמודה לריבית בנק ישראל, ופופולרית בעיקר בקרב לקוחות מוסדיים). תכלית, שבניהול דוד אלאלוף ואיל סגל, גייסה 95 מיליון שקל.

כל שאר החברות רשמו כאמור פדיונות: מבט, שבניהול ליאור כגן, רשמה פדיונות של 133 מיליון שקל; פסגות סל ומיטב מדדים רשמו פדיונות של 98 מיליון שקל כל אחת; ומהראל סל ואינדקס נפדו 27 מיליון שקל ו-43 מיליון שקל בהתאמה.

ענף תעודות סל
 ענף תעודות סל