נעילה חיובית באחד-העם: כלל ביוטכנולוגיה זינקה 4.2%

מחיר הנפט יורד על רקע דיווח כי שליט לוב, קדאפי, נמצא במו"מ לסיום המשבר בלוב ■ כלל ביוטכנו צופה כי הרווח שתרשום מהשלמת עסקת מדיוונד-פוליהיל-טבע ינוע בין 400 ל-500 מ' ש'

הבורסה בת"א ננעלה היום (ה') בעליות שערים בהתאם לסנטימנט החיובי בשווקים. המדדים המובילים באחד-העם סיימו בעליות של 0.6% ועד 1.5%, כשהדיווחים על אפשרות של סיום המשבר בלוב מרגיעה את השווקים, מצננת את הראלי במחיר הנפט ויוצרת מומנטום חיובי. מחזור המסחר בת"א הסתכם ב-1.66 מיליארד שקל.

המסחר בשווקים באסיה התנהל היום במגמה חיובית ובבורסות אירופה נרשמות עליות של עד 1.5%. בוול סטריט המסחר נפתח היום בעליות של כ-1%. בבורסת הסחורות של ניו יורק, הנפט ננעל אמש בעלייה של 2.6% לרמה של 102.23 דולר לחבית והזהב המשיך לשבור שיאים וננעל בשיא של כל הזמנים ברמה של 1433.20 דולר לאונקייה. היום במסחר האלקטרוני מחיר הנפט יורד ל-101.23 על רקע הדיווחים כי שליט לוב, מועמר קדאפי, נמצא במו"מ לתוכנית שלום לסיום המשבר בלוב.

מניות הגז הטבעי במוקד

היום דווח ב"גלובס" כי יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, נכנס להשקעה בחברת השבבים הישראלית טאואר . על פי דיווח של טאואר לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) משלשום, נכון לאוקטובר 2010, מחזיק תשובה בכ-15.53 מיליון מניות טאואר, המהוות כ-5.86% מהון המניות של טאואר במועד הדיווח.

כלל ביוטכנולוגיה פרסמה עדכון לגבי השלמת עסקת מדיוונד-פוליהיל-טבע, וצופה כי הרווח שתרשום ממנה בדוחות הכספיים של 2010 ינוע בין 400 ל-500 מיליון שקל. חלקה ברווח של כלל תעשיות, החברה האם של כת"ב, ינוע בין 236 מיליון שקל ל-295 מיליון שקל.

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, מעריך כי הפוטנציאל באפי פיתוח של אפריקה קיים והסביבה העסקית תומכת בו, אבל נראה כי במרבית החזיתות ישנה התארכות בתהליכים להצפת הערך. בן זאב ממשיך להמליץ על מניית החברה ב"תשואת שוק" עם מחיר יעד של 28 שקל למניה, תוך העדפה ברורה להחזקה במניית אפי פיתוח.

אמפל הגיבה לדיווח כי חברת הדירוג מידרוג (נציגת מודי'ס בישראל) חותכת את דירוג האשראי של החברה, המחזיקה ב-12.5% מ-EMG. מידרוג הורידה את הדירוג של אמפל לאגרות החוב בסדרות א', ב' ו-ג', לרמה של Baa1 מרמה של A3.

מניות הגז הטבעי ישראמקו , דלק קידוחים , אבנר ורציו המשיכו לרכז עניין רב. אתמול בערב הסתמן כי חוק ששינסקי יידון בועדת הכספים לאחר שהוסכם כי ח"כ שאמה המשמש כיו"ר ועדת הכלכלה יצטרף לדיוני ועדת הכספים במקומה של ח"כ עינת וילף.

נציין את ישראמקו : היום דווח ב"גלובס" כי השותפות תגדיל בתקופה הקרובה את ההסתברות למציאת גז ברישיון "שמשון" וכן את הכמות הפוטנציאלית של הגז באתר. גלובס" נודע כי ישראמקו תעדכן את שיעור ההצלחה המוערך ליותר מ-20% ואת פוטנציאל הגז המוערך ל-3 TCF.

בנק דיסקונט מכריז על מדיניות הלימות ההון וקובע יעד של הלימות הון ליבה של 8% שיושג במהלך 2011. הבנק הודיע היום כי בכל מקרה יעמוד ביעד בנק ישראל של הלימות הון ליבה בשיעור של 7.5% עד סוף שנת 2011 ויגיע להלימות הון כוללת של 13%.

דלק נדלן המשיכה להיסחר על רקע הורדת דירוג האג"ח ע"י חברת הדירוג מעלות, שחתכה בבת אחת ב-6 רמות ל-‏CCC‏, הנחשבת לרמת דירוג נמוכה במידה רבה. דלק נדל"ן מסרה: "הסדר חוב אינו עומד על הפרק. החברה עמדה עד כה בכל התחייבותה לבעלי האג"ח. דלק נדל"ן ממשיכה לפעול על פי התוכנית האסטרטגית עליה דיווחה אשתקד וזאת כדי לעמוד בכל יעדיה העסקיים".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]