תשובה החזיק בסוף 2010 בכ-5.86% ממניות טאואר

על-פי דיווח של טאואר ל-SEC, מחזיק יצחק תשובה והחברות שבשליטתו בכ-15.53 מיליון מניות טאואר ■ אתמול נגעה טאואר בוול סטריט במחיר שפל שנתי של 1.25 דולר למניה

לאחר שטאואר נגעה אתמול (ד') בוול סטריט בשפל שנתי של 1.25 דולר למניה, מגיעות היום חדשות מסעירות לחברה: יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, נכנס להשקעה בחברת השבבים הישראלית באמצעות חברות שבשליטתו.

על פי דיווח של טאואר לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC) משלשום, נכון לאוקטובר 2010, מחזיק תשובה בכ-15.53 מיליון מניות טאואר, המהוות כ-5.86% מהון המניות של טאואר במועד הדיווח.

באתר המאיה הישראלי אין כל זכר לדיווח. על פי הערכות, עשויה קבוצת דלק ושאר החברות הבנות בקבוצה, כולל הפניקס לדווח על ההחזקה בשעות הקרובות או במהלך סוף השבוע, והכל על פי החוק. נזכיר כי האחריות על דיווח החזקות מוטלת על בעל המניות - במקרה זה תשובה וקבוצת דלק - ולא על טאואר כחברה.

לפני שבוע נחשף ב"גלובס" כי טאואר עומדת לרכוש מפעל שבבים נוסף, שנתיים וחצי לאחר השלמת הרכישה והמיזוג עם ג'אז. טאואר, כך נודע, מנהלת בחודשים האחרונים מו"מ מתקדם ובדיקת נאותות לרכישת מפעל שבבים ביפן, בסכום מוערך של עשרות מיליוני דולרים.

הרכישה צפויה להתבצע במזומן, כשמטרת הרכישה היא להגיע ליעד המכירות של מיליארד דולר עד שנת 2015, אותו הציב מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר. נכון לסוף שנת 2010 היו ברשות טאואר מזומנים בהיקף של 198 מיליון דולר, וזאת לאחר שהחברה רשמה תזרים מזומנים חיובי ב-2010 וכן גייסה ברבעון הרביעי אג"ח בהיקף של כ-100 מיליון דולר. כך שלא צפויה לחברה בעיה לממן את הרכישה.

החברה סיימה את 2010 עם הכנסות של 509.3 מיליון דולר, ועמדה ביעד שהציבה לסיים את השנה מעל רף מכירות של חצי מיליארד דולר. המכירות הרבעוניות הסתכמו ב-135.1 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אז נרשמו הכנסות של 100.6 מיליון דולר.