"בנק דיסקונט יוכל לעמוד בקלות ביעד הלימות ההון שלו"

כך מעריך אלון גלזר מלידר שוקי הון, בעקבות הודעת הבנק על קביעת יעד הלימות הון של 8% ■ הבנק ירשום הפחתת הון חד פעמית של 850 מיליון שקל

בנק דיסקונט מכריז על מדיניות הלימות ההון וקובע יעד של הלימות הון ליבה של 8% שיושג במהלך 2011. הבנק הודיע היום (ה') כי בכל מקרה יעמוד ביעד בנק ישראל של הלימות הון ליבה בשיעור של 7.5% עד סוף שנת 2011 ויגיע להלימות הון כוללת של 13%. זאת, "על בסיס הנחות עבודה ותרחישים שמרניים ותוך מחויבות ההנהלה לניהול קפדני של בסיס ההון". לאור זאת, לא יחלק דיסקונט דיבידנד בשנת 2011. מנכ"ל דיסקונט הוא ראובן שפיגל ויו"ר הבנק הוא יוסי בכר.

דיסקונט כבר הגיע לשיעור הלימות הון ליבה של 7.37% בסוף הרבעון השלישי ובמהלך דצמבר ערך הנפקת מניות והנפקת זכויות בה גויסו 462 מליון שקל שהעלו את הלימות ההון ליבה ב-0.3%.אך כניסת חוזר חובות פגומים לתוקף בינואר 2011 פגעה בהון הבנק והורידה את הלימות ההון מתחת לרף הנדרש.

הבנק דיווח לראשונה היום באופן מפורט על ההשפעה הצפויה של היישום לראשונה של חוזר חובות פגומים על ההון העצמי של הבנק והודיע כי שיטת החישוב החדשה של חובות מסופקים, תיצור קרן הון שלילית, תקטין את הון הבנק באופן חד פעמי ב-850 מיליון שקל ותוריד את הלימות ההון ב-0.6%.

בתגובה אמר סמנכ"ל המחקר של לידר שוקי הון, אלון גלזר, כי "לאחר גיוס ההון ואפילו לאחר ההפחתה יוכל דיסקונט בקלות לעמוד ביעדי ההון שהציב לעצמו אך מבחינת המשקיעים המשמעות היא דחייה נוספת של חלוקת דיבידנד". גלזר הוסיף כי "נתון השפעת חוזר חובות הפגומים מפתיע לרעה ונראה גבוה מול שאר המערכת. ציפינו להשפעה נמוכה מכך. עם זאת ההון לא יפגע באופן דרמטי".