רפורמה ברשות השידור: גילת מתכנן ועדות חדשות

(עדכון) - בין היתר מתוכננות ועדות תרבות, ועדת מוזיקה, ועדת אסטרטגיה לדיון בתהליכים ארוכי טווח וועדה לענייני אגרה ■ יו"ר הרשות: השלמת הרפורמה - תוך שבועות ספורים

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מתכנן את הקמתן של ועדות חדשות בתוך מליאת רשות השידור החדשה. ל"גלובס" נודע כי גילת מתכנן להוביל את הקמתן של ועדות מקיפות, שיקבלו החלטות באשר למדיניות של כל המדיות השייכות לשידור הציבורי.

בין היתר מדובר בוועדת חדשות, ועדת מוזיקה וועדת תרבות, שיעסקו בתחומים השונים בערוץ 1, בקול ישראל ובזרוע הניו-מדיה שעתידה להתחזק ברשות השידור. ועדות אלה מבוססות על העוגנים שקבעה רשות השידור לשידוריה.

גם ועדת אגרה

ועדות נוספות שעתידות לקום עם כינון המליאה החדשה הן ועדת אסטרטגיה וגם ועדה מיוחדת שתעסוק בענייני אגרה, שתתפקד לצד ועדת הכספים הרגילה. ועדת האסטרטגיה אמורה לדון בתהליכים לטווח ארוך ברשות השידור, ובכלל זה נושאי מיתוג ומיצוב.

כל הוועדות החדשות ימשיכו להתקיים לצד הוועדות המוכרות לטלוויזיה ולרדיו הקיימות היום ברשות השידור. מדובר לפי שעה בהצעה מתגבשת של גילת, ויש צורך בהליכים פרוצדורליים להעמדת ועדות אלה.

כפי שדווח אתמול (ד') ב"גלובס", 26 מתוך 31 חברי המליאה המתוכננת כבר אושרו על-ידי ועדת שפניץ, ומתוכם ייבחרו אנשי הוועד המנהל של רשות השידור, אשר מהווים את המוסד המשמעותי ביותר בפעילות הרשות.

עם זאת, באם יעבור חוק הרשות החדש בכנסת בשבועות הקרובים - יתייתר הצורך בהרכב זה, שכן לפי החוק החדש, יש צורך רק במחצית מחברי המליאה.

בתוך כך, היום (ה') הודיע גילת בישיבה של ועדת הרפורמה של רשות השידור, כי מתוך שיחות שקיים מול גורמים במשרד ראש הממשלה והאוצר, השלמת הרפורמה נמצאת במרחק שבועות ספורים, ובכלל זה השלמת כל תהליכי המימון של הרפורמה שאמור להגיע עד ל-700 מיליון שקל.

בישיבה נכחו גם מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ומנהל הרפורמה ברשות השידור ומנהל קול ישראל, אריה שקד.

גילת גם אמר כי לאור דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), צפוי לעבור בהקדם גם חוק רשות השידור החדש, אשר מותנה על-ידי האוצר למימוש הרפורמה. גילת ביקש בישיבה לקבוע נקודות מתוארכות לתחילת מימושה של הרפורמה.