אושרו 26 מתוך 31 חברי מליאת רשות השידור

בין המועמדים למליאה שטרם אושרו: הניצב לשעבר יעקב בורובסקי והשחקן מוטי גלעדי

מליאת רשות השידור עושה צעד נוסף לקראת כינונה, זאת כשברקע דוח מבקר המדינה אשר יעסוק גם באופן מינויה ובסחבת המתמשכת עד לביסוס הגוף שאמור להתוות את מדיניות רשות השידור.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", כבר בשבוע שעבר עלו לדיון המועמדים לתפקיד במסגרת ועדת שפניץ הבוחנת מינויים בשידור הציבורי, ובסך-הכול אושרו 26 מהמועמדים שהוגשו.

בתוך כך נודע כי המינויים שטרם אושרו ונדרשו להבהרות, בין אם בשל קשריהם או תחום עיסוקם, היו של הניצב לשעבר, יעקב בורובסקי, פעיל הליכוד והשחקן מוטי גלעדי, אריה הולצר ובלהה כהנא. גם ד"ר אלי פולק לא אושר פורמלית.

בין אלה שאושרו נמנים יעקב נווה, נורית ירדני ואנטון איוב, המכהנים כבר; וכן דוד חיון, אלה פרקיס, ששון יונה ויואב הורביץ. גם הזמרים נמרוד לב וקובי אוז יהיו חברי מליאת הרשות.

בימים אלה מונח על שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשר הממונה על רשות השידור, דוח מבקר המדינה על רשות השידור, אשר צפוי להתפרסם במאי. בין היתר עוסק הדוח בסחבת המתמשכת בכל הקשור למינויים ובזיקה הפוליטית האופפת את המינויים הללו בשל התלות המותרת בחוק בין הדרג הפוליטי לרשות.

הרשות מוכרת את הדירה בחיפה

בתוך כך, נודע כי רשות השידור העמידה למכירה דירה שברשותה ברחוב בצלאל בחיפה. מדובר בדירה אשר בדוחות ביקורת פנימיים עלתה תמיהה מדוע היא עודה ברשות הרשות ולשם איזו תועלת.

הרשות, שפרסמה מכרז למכירת הנכס, דורשת עליה לכל הפחות חצי מיליון שקל.