פיפ"א סיימה את קמפיין דרום אפריקה 2010 ברווח של 610 מיליון דולר

לא הצליחה לשבור את השיא שנקבע במונדיאל 2006; יתרת המזומנים של ארגון הכדורגל העולמי צמחו ל-1.28 מיליארד דולר, עלייה של 20% תוך שנה

פיפ"א מסיימת את קמפיין מונדיאל 2010 בדרום אפריקה עם רווח של 610 מיליון דולר. כך עולה מהדוחות הכספיים של 2010 שפרסם הארגון. קמפיין מונדיאל 2010 מחושב על פי המעגל הארבע-שנתי, שבין 2007-2010. בתקופת הזמן האמורה הסתכמו ההכנסות של פיפ"א ב-4.18 מיליארד דולר, לעומת 3.55 מיליארד דולר הוצאות.

נכון ל-31 בדצמבר 2010, עומדות יתרות המזומנים של פיפ"א על פלוס 1.28 מיליארד דולר - עלייה של 20% תוך שנה אחת.

קמפיין דרום אפריקה 2010 היה אמנם מוצלח עבור פיפ"א, אבל לא הצליח לשבור את השיא שנקבע בקמפיין הקודם: במונדיאל 2006 (מעגל ארבע שנתי שבין 2003-2006) הסתכם הרווח של ארגון הכדורגל העולמי ב-633 מיליון דולר, מה שהפך אותו למונדיאל הרווחי בכל הזמנים.

מתוך סך הכנסות של 4.18 מיליארד דולר, מרכיב ההכנסה העיקרי היה זכויות טלוויזיה - 2.44 מיליארד דולר; מרכיב ההכנסה השני הכי גדול היה זכויות שיווק ופרסום שהסתכמו ב-1.09 מיליארד דולר.

הההכנסות מטלוויזיה הראתה גם על מאזן הכוחות של השווקים, והעוצמה של השוק האירופי בכדורגל: 53% מסך זכויות השידור הגיעו מאירופה, רק 8% מצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) ו-39% מדרום אמריקה, אסיה, אפריקה ואוקיאניה.

במהלך מונדיאל 2010 חילקה פיפ"א 348 מיליון דולר ל-32 הנבחרות שהשתתפו בטורניר: את הסכום המקסימלי - 30 מיליון דולר גרפה אלופת העולם ספרד, כאשר כל אחת מ-16 הנבחרות שהודחו בשלב הבתים זכו לסכום המינימלי - 8 מיליון דולר. לטורניר גביע העולם נמכרו בסך הכל 2.96 מיליון כרטיסים - 97.5% מסך הכרטיסים שהוצאו למכירה.