איילון: התפרעות המתנחלים ב"יום הזעם" - פסולה יהודית

על רקע המתיחות בין כוחות הביטחון למתנחלים, גינה סגן שר החוץ את התנהגות אנשי הימין הקיצוני ■ "תופעת ההתפרעויות היא פסולה מוסרית, יהודית ומזיקה מדינית וביטחונית"

סגן שר החוץ דני איילון מגנה היום את התנהגות המתנחלים שהתפרעו במהלך "יום הזעם" וחסמו כבישים ברחבי הארץ.

"תופעת ההתפרעויות של המיעוט הקיצוני בקרב ציבור המתנחלים היא פסולה מוסרית, יהודית ומזיקה מדינית וביטחונית", הדגיש סגן השר באירוע שבתרבות ברמת גן. אילון קרא להנהגת יהודה ושומרון לגלות אחריות ומנהיגות ולסיים את האלימות."פגיעה בשלטון החוק ושומריו היא קו אדום שאסור לאף חברה לאפשר לחצותו", הבהיר.

סגן השר התייחס גם למהומות ברחבי העולם הערבי ואמר כי יש להבטיח שמודל ההפיכה האירנית ב-1979 לא יחזור על עצמו. "על הקהילה הבינלאומית ליזום תכנית מרשל חברתית-אזרחית שתחזק את הכוחות המתונים", אמר איילון. "במקביל יש להגביר את הלחץ על איראן ולא לאפשר לה לנצל את תקופת המעבר על ידי קידום טרור ואידיאולוגיה קיצונית".

במהלך האירוח מתח סגן השר ביקורת על הנהגת הרשות הפלסטינית ואמר כי היא חוזרת על שגיאות היסטוריות של מקסימים דרישות ומינימום פשרות. "אין כל ערובה שכוחות שינוי אזוריים לא יגיעו גם לפתחה של הנהגת הראשות הפלסטינית. על כן, האינטרס הפלסטיני הוא יצירת בטחון כלכלי-חברתי שיוכל להתממש רק באמצעות הסכם ביניים עם ישראל שיבטיח יציבות וצמיחה כלכלית והמשך תהליך פוליטי במקביל", ציין איילון.