סיגמא: "עצירת הגז ממצרים - רוח גבית למניות הישראליות"

מנכ"ל בית ההשקעות אורי גלאי: "בטווח הבינוני והארוך אני מאמין שהמניות ישובו למסלול העליות" ■ מעריך כי "השוק הישראלי יסבול בטווח הקצר מתנודתיות יחסית גבוהה"

בפתיחתו של שבוע מסחר חדש מעריך הבוקר (א') אורי גלאי, מנכ"ל סיגמא בית השקעות כי בטווח הקצר ימשיך השוק הישראלי לסבול מתנודתיות יחסית גבוהה על רקע המהומות במזרח התיכון וחוסר היציבות. "בטווח הבינוני והארוך אני מאמין שהמניות ישובו למסלול העליות על רקע המשך הצמיחה והשיפור הכלכלי בארץ ובעולם. החשש המרכזי היום הוא מהתפשטות המהומות ובריחת משקיעים זרים מהבורסה בת"א מתוך חשש ליציבות האזורית", מציין גלאי.

גלאי ממליץ למשקיעים להמשיך ולעקוב אחר התפשטות המהומות ואחר השפעתן על תפוקת הנפט והגז של מדינות ערב. "יום הזעם בסעודיה שנקבע ליום ו' הקרוב עשוי להיות משמעותי ובעל השלכות בעיקר על מחירי הנפט בעולם. כאקט של שמרנות וזהירות יש לצמצם את החשיפה המנייתית לקראת יום הזעם הסעודי ולבצע הערכה מחודשת לאחר יום הזעם ועל בסיס תוצאות ההתקוממות", מדגיש גלאי.

בהתייחסו למניות הגז הישראליות מעריך גלאי כי עצירת הספקת הגז ממצרים וחוסר הוודאות לגבי מועד חידוש ההזרמה ייתנו רוח גבית למניות הישראליות. "חברת החשמל תפעל ככל הנראה להתקשרות עם הספקיות הישראליות לצורך הזרמת גז לתחנות הכוח והיעדר התחרות שהתפתח כאן יאפשר לספקיות הגז לדרוש סכומים גבוהים במיוחד וליהנות מרווחיות גבוהה. לצד הסיכוי יש לזכור שמניות הגז נוטת להיות תנודתיות מאוד ולכן נושאות בחובן גם סיכון לא מבוטל", מציין גלאי.

ביחס לאינפלציה וריבית בנק ישראל מעריך גלאי כי המדדים הקרובים צפויים להיות חיוביים ויובילו לחריגה מיעד האינפלציה של בנק ישראל. "פתרון של המשבר במדינות ערב ינטרל את החששות לעליה במחיר הנפט ועשוי לדחות במעט העלאות ריבית נוספות. תהליך הפוך של המשך עלייה במחירו של הנוזל השחור יגבירו את הלחצים האינפלציוניים ואת קצב העלאת הריבית", מציין גלאי בסיום דבריו.