'אל-דוסטור' מקשקש: ישראלים בסכנת מוות עקב עצירת הגז

העיתון "א-שרק אל-אווסט", שיוצא לאור בלונדון, דיווח כי מומחים במצרים דורשים להעלות את מחיר הגז לישראל

העיתון "א-שרק אל-אווסט", שיוצא לאור בלונדון, דיווח היום (א') כי מומחים במצרים דורשים להעלות את מחיר הגז לישראל, שלדעתם עולה הרבה למדינה ומהווה בזבוז מבחינת העם המצרי. לפי הדיווחים, מצרים הפסידה 9 מיליון דולר מדי יום בשל הייצוא המצרי של גז במחיר נמוך.

איברהים יוסרי, לשעבר שגריר במשרד החוץ המצרי הנמנה על יוזמי הדרישה להעלות את מחיר הגז לישראל, אמר כי "יש לנו כבר פסק דין מבית המשפט העליון במצרים לעדכן את מחירי הגז לפי מחירי הנפט העולמיים. העם המצרי יזכה למיליארדי דולרים עקב העלאה שכזו".

אותה פסיקה של בית המשפט העליון התקבלה לפני כשנה, אולם עד כה לא יושמה. כעת, לאחר נפילת משטר מובארק, דורשים המצרים ליישמה.

בדיווח מצוין גם כי יהיה נוח כעת למצרים להעלות את מחירי הגז ולפתוח הסכמים קיימים כיוון שלישראל אין תחליף מיידי לאספקת הגז ממצרים. כזכור, ספקית הגז EMG מספקת כ-40% מתצרוכת הגז של ישראל.

ד"ר עבדאללה אל-אשעל, מומחה למשפט בינ"ל, אמר כי "יש להמשיך בהפסקת אספקת הגז המצרי לישראל עד אשר יעלו המחירים בהתאם לעלייה במחירי הגז בעולם. הסכמי העבר הם הסכמים שנחתמו בין מובארק לישראל - ולא בין מצרים לישראל".

בתוך כך, העיתון "אל-דוסטור" פרסם היום כתבה ובה התייחסות לניתוק ישראל מאספקת גז טבעי במהלך סוף השבוע, בעת ביצוע שדרוג התשתיות במתקן "ים תטיס" על ידי נובל אנרג'י. האתר מתבסס על אחת הכתבות שפורסמו בנושא באתר החדשות הישראלי "עניין מרכזי", תוך שהוא מעצים את הסיפור ומציג תמונה של בהלה בישראל.

"תל אביב: הישראלים עומדים בפני סכנת מוות בגלל עצירת אספקת הגז הטבעי ממצרים" - זוהי כותרת הכתבה ב"אל-דוסטור". בהמשך נכתב כי "אזרחי המדינה עומדים בפני סכנת זיהום אוויר הנובע משימוש במזוט ופחם במקום גז טבעי. ישנה סכנת סרטן מהשימוש במזוט וזה החשש הגדול ביותר בקרב הישראלים".