קבוצת אביב רוכשת את מתחם ליבר ב-200 מיליון שקל

הסכם הרכישה נחתם מול חברת אינטרקולוני ■ במסגרת מכירה מוקדמת במהלך החודש וחצי האחרונים נחתמו עסקאות בסך של כ-480 מיליון שקל

קבוצת אביב ממשיכה להסתער על תל אביב. לאחר שרשמה לזכותה כמה רכישות מעניינות בשנה האחרונה ברחוב לבונטין, בשדרות רוטשילד ומתחם אליפלט הודיעה היום (א') החברה הנמצאת בשליטת דורון אביב ודפנה הרלב כי חתמה על הסכם לרכישת הקרקע במתחם ליבר. מדובר במתחם של כ-5 דונם הממוקם בפינת הרחובות פינס והמסילה בסמוך לשכונת נווה צדק אותו רכשה החברה בעבור 200 מיליון שקל.

חברת אביב מתעתדת להקים במתחם מגדל מגורים בשם מגדל אביב ליבר שיתנשא לגובה של 28 קומות. למרות שהתוכנית במקום מאפשרת ליזמים בנייה של כ-150 דירות מספרים בחברת אביב כי התכנון בו בחרה החברה יכלול רק 105 דירות. היצע הדירות במגדל יכלול דירות גג, דופלקסים ופנטהאוזים. את מגדל המגורים מתכננים משרדי האדריכלים אבנר ישר וגל מרום. המגדל, שעתיד להיבנות כמגדל יוקרה, יכלול לובי מפואר, ספא , חדר כושר, בריכת שחיה ועוד.

הסכם הרכישה נחתם מול חברת אינטרקולוני והבנק המלווה את העסקה הוא בנק המזרחי. בחברה מספרים כי במסגרת מכירה מוקדמת במהלך החודש וחצי האחרונים נחתמו עסקאות בסך של כ-480 מיליון שקל.

דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב אמר בעקבות הרכישה כי: "מתחם ליבר מצטרף למספר פרויקטים אסטרטגיים של קבוצת אביב בעיר תל אביב ביניהם פרויקט אביב בלבונטין, מגדל אביב ברוטשילד ומתחם אליפלט. לדברי אביב, פעילות הנדל"ן של אביב מתרכזת באזורים בעלי ביקוש ועניין, הוכחנו זאת כבר בעבר בפרויקטים דוגמת "אביב בגימל", "צמרת" ועוד. אני מאמין כי בתל אביב ובעיקר בדרום העיר, קיים עוד פוטנציאל עסקי רב ואין לי ספק כי מיקומו האסטרטגי של מתחם ליבר יעורר עניין רב בקרב רוכשים פוטנציאלים כפי שבא לידי ביטוי במכירה המוקדמת ."

דפנה הרלב, מנכ"ל קבוצת אביב אמרה היום כי העסקה מהווה המשך ישיר לפעילותה של קבוצת אביב בתחום מסחר ומגורים באזור תל אביב והסביבה: "אני מאמינה כי הביקוש בעיר עולה על ההיצע ועל כן אנו בודקים כל העת עסקאות חדשות ומעניינות באזור". הרלב הוסיפה כי גם בפרויקט זה חברת אביב תהיה הגורם האחראי על בניית המגדל, "מומחיות החברה וניסיונה רב השנים בהקמת ובניית פרויקטים מהשורה הראשונה ישמשו אותנו גם בבניית מגדל ליבר והפיכתו לאחד מהמגדלים המובילים בעיר".

האדריכל אבנר ישר: "מתחם ליבר, עליו יבנה המגדל החדש הינו על קו התפר בין אזור אינטנסיבי עירוני לאזור שקט ורומנטי - נווה צדק, המגדל תוכנן בהתחשבות מקסימאלית בסביבתו. תפיסת הקרקע של המגדל קטנה והוא צר ותמיר, בפגישתו עם הקרקע יוצר כיכר ציבורית לטובת הכלל המשתלבת עם ציר ירוק מתוכנן - המסילה. במסגרת הפרויקט ייבנו גני ילדים במבנה עצמאי ונפרד לטובת האוכלוסייה בסביבה. לדברי ישר, ההקפדה על טיבו ואיכותו של הפרויקט, תביא להשתלבותו במרקם העירוני ותהווה הוכחה שניתן לבנות מגדלים טובים, יפים וידידותיים לסביבה".

רווח נקי של 28 מיליון שקל לאינטרקולוני

אינטרקולוני, החברה שמכרה את מתחם ליבר, דיווחה היום כי העסקה תניב נטו של כ-54 מליון שקל לחברה ורווח נקי של כ-28 מיליון שקל. עוד דיווחה החברה כי בנוסף לתמורה של 200 מיליון שקל סוכם בין אינטרקולוני טאוורס, לבין רוכשת המתחם, כי בכפוף להתקיימותם של מספר תנאים נוספים תהא אינטרקולוני זכאית לכ-10 מיליון שקל נוספים.

לדברי רו"ח ירון ייני, מנכ"ל אפסווינג קפיטל, ויו"ר אינטרקולוני השקעות: "בשנה האחרונה, בזכות מהלכי הבראה שערכנו, בעזרת המנכ"ל משה גבריאל, החברה עברה מהפך. כעת עם הכסף מהעסקה נוכל לפתח עסקים נוספים ולהוביל עסקאות חדשות, שיניבו תשואות לנו ולמשקיעים וכן להגיע להסכמות בפרויקט ירושלים".

התשלום הראשון על חשבון רכישת המתחם בסך של 42 מיליוני שקלים שולם לאינטרקולוני טאוורס במעמד מימוש האופציה, וישמש רובו ככולו לפרעון חוב אינטקולוני טאוורס לבנק. אינטרקולוני טאוורס צפויה לקבל תשלום נוסף בסך של 148 מיליון שקל בתוך 45 יום, אחר רישום הערת אזהרה ומחיקת משכנתא, אשר חלקו בסך 30 מיליון שקל יופקד בנאמנות עד מועד קבלת אישורים להעברה בטאבו על שם רוכשת המתחם.