פרשת "רשות המסים 2": אישום נגד דוד ואנונו - ביום חמישי הקרוב

ואנונו, ראש היחידה למודיעין שטח וחקירות מרכז ברשות המסים, יואשם בקבלת שוחד, הלבנת הון וסחיטה באיומים ■ מעצרו הוארך ב-5 ימים נוספים ■ הערכות: צפויים כתבי אישום נוספים

‎‎פרשת השוחד החדשה ברשות המסים מגיעה לבית המשפט. ביום חמישי הקרוב תגיש הפרקליטות כתב אישום נגד דוד ואנונו, ראש היחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות באזור המרכז של רשות המסים, החשוד בקבלת שוחד מנישומים, שביקשו לפתור בעיות מול הרשות והעבירו את כספי השוחד באמצעות מתווכים.

כך עולה מדיון הארכת המעצר של ואנונו היום (א') בבית משפט השלום בראשון-לציון, שבמסגרתו הצהירה הפרקליטות על כוונתה להגיש כתב אישום נגד החשוד המרכזי בפרשה, שזכתה לכינוי "פרשת רשות המסים מספר 2".

‏ואנונו, שנמצא במעצר כבר 22 יום, צפוי להיות מואשם גם בביצוע עבירות של הלבנת הון, סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על הצהרת התביעה חתמה עו"ד אסתי שלאין, סגנית בכירה לפרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). לאור הצהרת הפרקליטות האריך השופט רפי ארניה את מעצרו של ואנונו ב-5 ימים נוספים.

‏לפי ההערכות, הפרקליטות צפויה להגיש ביום חמישי כתבי אישום גם נגד חלק מהמעורבים הנוספים שנחקרו בפרשה באזהרה.

בין הנחקרים: מנכ"ל מפלגת קדימה, משה שחורי, שנחשד כי ‏פעל מול ואנונו ושיחד אותו‏ במספר הזדמנויות בקשר לפרשיות הקשורות לקדימה; נשיא לשכת רואי החשבון לשעבר, ראובן שיף, שנחשד בסיוע ללקיחת שוחד; יוחאי יעיש, אמרגנו של הזמר קובי פרץ, ששמו הוזכר כמי שעשוי לשמש עד מדינה בפרשה; איש העסקים יקותיאל ברזילאי, שנחשב למתווך העיקרי שדאג להביא "לקוחות" פוטנציאלים לואנונו; וכן יואל מוגמי, גם הוא מבכירי קדימה, שנחשד בתיווך לשוחד, סיוע למתן שוחד, הלבנת הון, סיוע לקבלת דבר במירמה ובעבירות נוספות‏‎.‎‏

‎‎חשש לשיבוש הליכים

‏עוד התברר היום מהצהרת התביעה, כי התביעה צפויה לבקש עם הגשת כתב האישום נגד ואנונו כי מעצרו יוארך עד תום עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

יצוין כי על-פי רוב בקשה למעצר עד תום ההליכים מוגשת בתיקים של אלימות חמורה, וככל שמדובר בעבירות צווארון לבן, כגון שוחד והלבנת הון - היא נדירה.

לפי ההערכות, הבקשה צפויה להיות מוגשת בתיק זה בשל החשש כי ואנונו ישבש הליכי משפט או בשל האישום בעבירות של סחיטה באיומים.

‏בא-כוחו של ואנונו, עו"ד נתי שמחוני, טען בדיון כי הבקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים היא חריגה ויוצאת דופן במהותה, "זאת בשים לב למהותו של האיש ועל רקע העבירות שבהן הוא נחשד".

הוא ציין כי הפרקליטות מלווה את החקירה עוד מהשלב שבו הייתה סמויה, ולכן אין עוד צורך חקירתי להשאיר את ואנונו במעצר. "סוד גלוי הוא שהפרקליטות נמצאת 'עקב בצד אגודל' עם המשטרה בכל תקופת החקירה", טען הסנגור.‏

ואולם, השופט דחה את טענותיו. "פרשת השוחד היא מסועפת ומורכבת... וגם אם הפרקליטות מלווה אותה זמן רב, הרי שנדרש זמן הכנה רב לצורך הגשת כתב אישום", הסביר. ‏‎‎‏