וינשטיין סגר את תיק החקירה נגד ח"כ עו"ד אברהם מיכאלי

זאת אף שמיכאלי הודה במסגרת הליך משמעתי בלשכת עורכי הדין באי-מסירת כספי פיקדון של לקוח לידיו, וספג עונש של השעיה בפועל מעריכת דין למשך שנה

‎‎היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט לסגור את תיק החקירה נגד ח"כ אברהם מיכאלי (ש"ס), ולהימנע מהגשת כתב אישום נגדו, אף שמיכאלי הודה במסגרת הליך משמעתי בלשכת עורכי הדין באי-מסירת כספי פיקדון של לקוח לידיו, וספג עונש של השעיה בפועל מעריכת דין.

תנועת אומ"ץ פנתה בימים האחרונים לוינשטיין בבקשת ערר, כדי שיבחן מחדש את ההחלטה שלא להעמיד את מיכאלי לדין פלילי.

לפני כשנה נחשף ב"גלובס" כי מיכאלי הורשע בבית הדין המשמעתי של הלשכה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של חובת נאמנות ומסירות ללקוח ועבירות נוספות, עיכוב כספי פיקדונות ועבירות נוספות.

בעקבות הרשעתו הטיל בית הדין על מיכאלי עונש של השעיה בפועל מעריכת דין למשך שנה, החל מהיום שבו יחדל לכהן כחבר כנסת; השעיה על-תנאי לשנה וכן קנס בסך 1,000 שקל ללקוחותיו, שמיכאלי התרשל בטיפול ברישום דירתם בטאבו.

‏ואולם למרות הרשעתו המשמעתית, המבוססת על הודאתו של מיכאלי בהסדר טיעון, ועל אף שהתקיימה חקירת משטרה בנושא, החליט וינשטיין לסגור את התיק בשל חוסר עניין לציבור.

בשבוע שעבר פנה ליועץ המשפטי עו"ד בעז ארד, בשם תנועת אומ"ץ, בבקשה שישנה את החלטתו ויורה על הגשת כתב אישום נגד מיכאלי.

‏‏"מדובר בעבירות חמורות של גניבה בידי מורשה", כתב ארד, "וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות. האמנם אין לציבור עניין בעבירות פליליות של חבר כנסת, שבהיותו מחזיק בנאמנות בכספי מי שהיה בעבר לקוחו, שולח יד בכסף, משלשלו לכיסו ואינו מגלה את אוזן לקוחו לשעבר כי כספו מצוי בחשבונו? ההחלטה לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור לוקה בחוסר סבירות קיצוני במקרה הטוב, ונגועה בשיקולים זרים במקרה הגרוע".