בקשה לייצוגית: סלקום מפלה לרעה את לקוחותיה הערבים

בתביעה, בהיקף 60 מיליון שקל, נטען כי סלקום מעניקה הנחות לדתיים בשל יהדותם - ומפלה לרעה את אוכלוסיית הערבים המוסלמים והנוצרים, אשר אינם זוכים לתנאים דומים

חברת סלקום מפלה לרעה את לקוחותיה הערבים ביחס ליהודים - כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 60 מיליון שקל, שהוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

באמצעות עו"ד יוחי גבע טוען התובע הייצוגי, דיאב מוזס מוסא, ערבי נוצרי ואזרח המדינה, כי בניגוד מוחלט להוראות החוק, בוחרת סלקום להפלות לרעה את לקוחותיה על רקע השתייכותם לקבוצה דתית.

לדברי התובע, סלקום מעניקה הנחות לדתיים בשל יהדותם, ורק משום כך - ומפלה לרעה את אוכלוסיית הערבים המוסלמים והנוצרים, אשר אינם זוכים לתנאים דומים.

עוד נטען בתביעה כי סלקום כלל אינה טורחת להסתיר את מעשיה האסורים על-פי חוק, והיא "מכריזה בריש גלי שהיא מעניקה הנחות בשיעור משמעותי ללקוחות חרדים".

במסגרת התביעה מפורטות דוגמאות שמוכיחות, לטענת התובע, את האפליה האסורה שנוקטת חברת הסלולר הגדולה בארץ. כך למשל, נטען, יצאה סלקום במבצע לפיו היא מעניקה ללקוחותיה היהודים הדתיים 2045 דקות שיחה בסך של 44.90 שקל בלבד.

"תוכניות אטרקטיביות אלה מוצעות אך ורק לציבור הדתי היהודי. הן אינן מוצעות לערבים מוסלמים או נוצרים, וזוהי אפליה פסולה מכל וכל, ואין לתת לה יד", נכתב בתביעה.

עוד טוען התובע כי בעת שהוא התקשר לראשונה עם חברת סלקום, לא היה ידוע לו כי החברה מפלה לרעה את הציבור הערבי, והדבר נודע לו רק במהלך החודשים האחרונים, בעקבות פרסומים בתקשורת אודות חברות סלולר המעניקות הטבות ללקוחות "כשרים", ואז הוא חש עוגמת-נפש רבה.

בתביעתו בחר התובע לצטט מפסק דינו הנודע של בית המשפט העליון בעניין בורקאן, שבו נקבע כי "הכלל שלפיו אין מפלים בין אדם לאדם מטעמי גזע, מין, לאום, עדה, ארץ מוצא, דת, השקפה או מעמד חברתי הוא עיקרון יסוד חוקתי, השלוב ושזור בתפיסות היסוד המשפטיות שלנו ומהווה חלק בלתי נפרד מהן". לטענת מוסא, לדאבון לב, סלקום זנחה עקרונות יסוד אלה של שיטתנו המשפטית.

לאור האמור, מבקש התובע מבית המשפט שיקבע כי על סלקום לפצות את כלל לקוחותיה המוסלמים והנוצרים, שאינם זוכים להטבות ממנה בסך של 60 מיליון שקל.