משרד התקשורת: "מחירי הגלישה באינטרנט מפחידים"

ועדת הכלכלה מצטרפת לעקרונות שמנחים את ועדת חייק בדבר ביטול ההפרדה המבנית שחלה על בזק והוט לעניין אספקת אינטרנט ■ ח"כ שאמה: לאחד בין ספקיות התוכן לספקיות התשתית

גם ועדת הכלכלה מצטרפת לעקרונות שמנחים את ועדת חייק בדבר ביטול ההפרדה המבנית שחלה על בזק והוט לעניין אספקת אינטרנט. בדיון שנערך היום (א') בנושא, קרא יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לאיחוד בין ספקיות התוכן לתשתית.

"אין ספק כי המצב, שנולד מתוך כוונות טובות, הוביל לדבר שלא צפינו וגרם לשירות פחות איכותי ויותר יקר, שמטרטר את הצרכנים וגורם להם לאי-ודאות - והגיע הזמן לשים לזה סוף", אמר שאמה-הכהן.

מהדיון יצאה תמיכה חד-משמעית בכוונת משרד התקשורת לאפשר לחברות התשתית הוט ובזק לספק שירותי אינטרנט, תוך כדי ביטול התיווך של ספקיות האינטרנט. נציגי בזק והוט תמכו כמצופה, וכמו כן, נציגת המועצה לצרכנות, והיחיד שהביע הסתייגות היה נציגה של חברת 013 נטוויז'ן, שהזהיר מפני השתלטות של בזק והוט על שוק האינטרנט.

סמנכ"ל כלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, ציין כי בשנות ה-90, כשהחלה אספקת האינטרנט במדינה, חברת בזק היתה בעלת התשתית היחידה. לכן אמר כהן כי אם לא היתה מתבצעת ההפרדה המבנית - רק בזק היתה מספקת תוכן.

הוא התייחס למסקנות הביניים של ועדת חייק ולמסקנות ועדת גרונאו מ-2008, ואמר כי הן המליצו לעבור למודל של "שוק סיטונאי", שבו יתאפשר לחברות התוכן לרכוש תשתית מהספקיות בזק והוט ולמכור לצרכן חבילה שלמה.

כהן התייחס גם למחיר הגלישה באינטרנט בישראל, ואמר כי במהירויות הגבוהות המחירים בהשוואה לעולם "מפחידים".

ועדת חייק לקביעת תעריפי בזק שחררה בסוף השבוע שעבר שימוע ציבורי על רקע המלצתה לבטל את ההפרדה המבנית בהוט ובזק לבין ספקיות האינטנרנט, בתמורה למיסודו של שוק סיטונאי. להמלצות הוועדה מתלווים חששות כבדים מצד חברות התקשורת המתחרות, שטוענות כי ההמלצות טובות לבזק והוט ורעות לכל השוק.