דיווח: בורסת לונדון בוחנת מיזוג ענק עם בורסת נאסד"ק

על רקע מיזוג הענק של NYSE Euronext עם בורסת דויטשה, הועלו ספקולציות רבות לגבי הצעדים בהם תנקוט הנאסד"ק ■ "בורסת הנאסד"ק לא תתעלם ממיזוג זה"

בדרך לעוד מיזוג ענק של בורסות? קבוצת בורסת לונדון שוקלת השתלטות על קבוצת Nasdaq OMX, כך דיווח היום (א') "סנדיי טיימס". אם מיזוג זה יצא לפועל יהיה זה מיזוג נוסף בגל מיזוגי הבורסות השוטף את השווקים.

המיזוג האפשרי עם הנאסד"ק מגיע בהמשך להודעת בורסת לונדון בחודש שעבר לגבי תוכנית למיזוג עם קבוצת TMX בטורונטו. בורסת לונדון לא אישרה את הדיווח לגבי המיזוג האפשרי עם הנאסד"ק אך על פי הודעת הבורסה מחודש שעבר עולה כי אין כל כוונה ליצור מיזוג משולש של בורסת לונדון-טורונטו והנאסד"ק.

הדיווח על מיזוג אפשרי בין בורסת לונדון לנאסד"ק מגיע על רקע מיזוג הענק בחודש שעבר של NYSE Euronext ושל בורסה הגרמנית. NYSE Euronext כוללת את הבורסה של ניו-יורק, פאריס, בריסל, אמסטרדם וליסבון, וגם את בורסת הנגזרים של ניו-יורק. על רקע מיזוג הענק, הועלו ספקולציות רבות לגבי הצעדים בהם תנקוט בורסת הנאסד"ק כדי להישאר תחרותית בזירת הבורסות לניירות ערך העולמית.

גורם בנאסד"ק הודיע בחודש שעבר בעקבות המיזוג של NYSE Euronext עם הבורסה הגרמנית Deutsche Boerse, כי הנאסד"ק לא תתעלם ממיזוג זה ולא תתעלם מגל המיזוגים שנועד לחזק את השווקים.

ספקולציות נוספות לגבי עתיד הנאסד"ק דיברו על אפשרות של שותפות עם בורסה גדולה באסיה. על פי הערכות האנליסטים, השותפים הפוטנציאליים למיזוג עם הנאסד"ק הם בורסת הונג-קונג ובורסת סינגפור, שנמצאת בהליכי מיזוג עם ASX , הבורסה של אוסטרליה.