הערכות: לא נשקפת תחרות לאייפד 2 בגיזרת המחיר

ההערכות הן כי מחשבי הלוח של המתחרות לא יהיו תחרותיים לאפל מבחינת המחיר ■ עוד הצלחה לאייפד: זכה באישור הרשויות בארה"ב להציג תרשימי ניווט עבור טייסים

אפל שהשיקה בשבוע שעבר את iPad 2 יכולה להיות רגועה ממתחרותיה בשוק מחשבי הלוח. על פי בדיקה שערך "ניו יורק טיימס", מתחרותיה של אפל לא יכולות להביס את החברה בשוק מחשבי הלוח, לפחות לא בגזרת מחיר האייפד.

מחירו של אייפד 2 כמו האייפד הקודם מתחיל ב-499 דולר, על פי נתוני אפל מאז השקת האייפד הראשון באפריל שנה שעברה, החברה מכרה 15 מיליון מכשירים שייצרו לה הכנסות בגובה של 9.5 מיליארד דולר. באפל מעריכים כי מדובר בהתחלה בלבד והמכירות עוד צפויות לעלות ל-35 מיליארד דולר ב-2012.

זמני ההשקה והמחירים של המתחרות עדיין לא ידועים אך הערכות כי מחשבי הלוח של המתחרות לא יהיו תחרותיים לאפל מבחינת המחיר. "עד כה הוצגו כמאה מחשבי לוח מתחרים מאז השקת האייפד, אך נראה כי אף אחד תואם לאפל מבחינת המחיר", אמר אנליסט בתחום.

בתוך כך, היום פורסם כי האייפד של אפל זכה באישור הרשויות בארה"ב להציג תרשימי ניווט עבור טייסים, מה שעשוי להוות פריצת דרך ולהביא לסיום עידן מפות נייר בתא הטייס.

מינהל התעופה הפדרלי בדק את iPad בפרויקט מבחן ונמצא כי האייפד מתאים לשימוש במטוסים, השימוש שיעשו טייסים באייפד מקרב את אפל ליעד ששמה החברה והינו הגדלת השימוש באייפד בקרב בעלי המקצוע.