פרשת הסרט "ג'נין ג'נין": הצדדים דחו פשרה שהציע העליון

יוצר הסרט מוחמד בכרי ואנשי המילואים שתבעו אותו דחו את הצעת הפשרה של שופטת בית המשפט העליון מרים נאור ■ דורשים מבכרי כ-2.5 מיליון שקל בטענה ללשון הרע

בבית המשפט העליון דחו הבוקר (ב') הצדדים פשרה שהציעה השופטת מרים נאור בערעור בתביעת לשון הרע שהגישו מספר אנשי מילואים נגד יוצר הסרט "ג'נין ג'נין", מוחמד בכרי - כך דווח בגלי צה"ל.

השופטת נאור הציעה כי בכרי יתנצל ויצהיר כי סרטו אינו סרט דוקומנטרי, אך לא ישלם פיצוי כספי לאנשי המילואים התובעים.

אנשי המילואים תבעו כ-2.5 מיליון שקל מבכרי משום שהוציא לטענתם את דיבתם רעה, כאשר ייחס להם בסרטו ביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע חומת מגן בג'נין בשנת 2002.

אחד המילואימניקים העותרים, ד"ר דוד צנגן, אמר כי מדובר בעלילת-שווא של בכרי. "אנחנו נלחמנו בג'נין בשביל להציל את עצמנו מפיגועים רצחניים ברחוב, בהם נרצחו נשים, זקנים וילדים", אמר.

מנגד, ח"כ אחמד טיבי, התומך בבכרי, טען כי המשפט הוא רדיפה פוליטית. "זה ציד מכשפות. חיילים מוצגים כאן כקורבן, אבל אפשר אנשי ג'נין הם הקורבן פה", אמר טיבי, "הם לא תקפו את תל-אביב ועשו עליה מצור".

הסרט "ג'נין ג'נין" עורר שערוריה מיד כשיצא לאקרנים בשנת 2002. המועצה לביקורת סרטים אסרה את הקרנתו בבתי-קולנוע מסחריים בישראל, וטענה כי הסרט "מציג עובדות מסולפות ומורכב מתעמולה חד-צדדית". בג"ץ הפך את ההחלטה וקבע כי "היותו של ביטוי שקרי אינה מצדיקה את הסרת הגנתו".