דני רוזן: "משום מה, ראש הממשלה דוחה הכול למחר"

בן זוגה של מפקדת משטרת חיפה שנהרגה בשריפה בכרמל: "האחריות לכשל הנוראי רובצת לפתחם של ארבעת הבנים הכושלים של מדינת ישראל"

לאחר שכמעט ביטל את הגעתו לדיון בוועדה לביקורת המדינה על דו"ח מבקר המדינה בעניין שירותי הכיבוי וההצלה, התייצב הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפני חברי הוועדה, וספג ביקורת קשה שהטיח בו דני רוזן, בן זוגה של מפקדת משטרת חיפה שנהרגה בשריפה בכרמל. "דוח המבקר מסביר כיצד חוסר אחריות הגובל ברשלנות פלילית הביא לאסון הזה", אמר.

"האחריות לכשל הנוראי רובצת לפתחם של ארבעת הבנים הכושלים של מדינת ישראל. הראשון הוא אלי ישי, השר הכושל. השני הוא השר המתעלם יובל שטייניץ. השלישי הוא השר המנותק מהעניין ומהעם, אהוד ברק. הרביעי הוא ראש הממשלה, שמשום מה דוחה את כל ההחלטות למחר".

רוזן המשיך: "לא ראיתי העברות תקציב, לא ראיתי מועדים לביצוע. בדיוק כמו שאמר המבקר, הכלבים נובחים והשיירה עוברת. לכן, לצערי ביטחון חיי אזרחי מדינת ישראל ממשיך להיות מופקד בידי הכושלים האלה".

רוזן עורר מתקפה עליו מצידם של חברי הכנסת מהליכוד, אופיר אקוניס, כרמל שאמה וציון פניאן שהתפרצו לדבריו והוצאו מהאולם.

קודם לכן דיבר בפני חברי הוועדה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שטרם הדיון נפגש עם נציגי המשפחות השכולות. "אמרתי למשפחות שהמילה שיקום מטעה משפחות שכולות, אין שיקום אמיתי, להיות משפחה שכולה זה להיות נכה וללכת בלי תג נכות. זה סוג של גדיעה, קורעים חלק מהלב, כל גדם כזה מגליד אבל נשאר גדם, לכן מה שדיברנו עליו קשור לסוגיית ההנצחה, שוויוניות בהנצחה, אבל אני ואתם יודעים שאין ממש פתרון אמיתי כי הצלקת תישאר", אמר נתניהו והוסיף כי מטרת הדיון היא "לראות מה ניתן לעשות כדי לוודא שהאסון לא יפקוד אחרים. שהלקחים שצריך להפיק יופקו".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, עדכן את חברי הוועדה כי "הבדיקה נמצאת כרגע בעיצומה, עוסקים בה 30 בודקים ממשרד המבקר, מספר חסר תקדים. את מלחמת לבנון השניה בדקו 16 בודקים", אמר לשם השוואה. הוא הודיע כי הדו"ח יושלם בתוך ארבעה חודשים.