מניית היום: חברת ביומד שמינתה יו"ר חדש - ומזנקת 9%

שינויים בצמרת חברת ביוקנסל: ראובן קרופיק מונה ליו"ר במקומו של דורון נבו שהתפטר בשבוע שעבר; עופר גולדנברג, סמנכ"ל בכלל ביוטכנולוגיה, מונה לדירקטור בחברה

לאחר התפטרותו של דורון נבו מתפקיד יו"ר חברת ביוקנסל בשבוע שעבר, החברה מודיעה היום (ג') על מינויו של ראובן קרופיק ליו"ר החברה. קרופיק משמש כיום כמנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה , המחזיקה ב-14% בביוקנסל, ויש לו חלק מרכזי בתעשיית הביומד הישראלית. קרופיק משמש גם כיו"ר בחברות די פארם, קיור-טק, מדיוונד, גמידה סל ואנדרומדה.

בתגובה, מניית ביוקנסל מזנקת בבורסה בת"א ב-9.6% במחזור גדול, ומניית כלל ביוטכנולוגיה מאבדת מערכה 1.6%. בנוסף, ביוקנסל הודיעה על מינויו של עופר גולדנברג, סמנכ"ל בכלל ביוטכנולוגיה, לדירקטור בחברה. אורי דנון, מנכ"ל ביוקנסל אמר היום כי "המינוי יחזק את תהליכי קבלת ההחלטות בחברה ויסייע למיצוי הפוטנציאל של פיתוח תרופה פורצת דרך לטיפול בסרטן".

ביוקנסל, שייסד פרופ' אברהם הוכברג ובניהולו של אורי דנון, פיתחה תרופה המסוגלת להתמקד בתאים סרטניים על בסיס קולטנים ייחודיים המופיעים רק בהם, ולהוליך אליהם חומר רעיל באופן סלקטיבי. החברה סיימה בסוף השנה שעברה בהצלחה ניסוי יעילות קטן (שלב I/IIa) בתרופה לסרטן הלבלב, ויש לה תרופה נוספת לסרטן שלפוחית השתן הנמצאת בשלב ניסוי רב מרכזי (IIb).

בעלי המניות העיקריים בביוקנסל הם כלל ביוטכנולוגיה (14%); הממציא פרופ' אברהם הוכברג (8%); והחברה טיקרו הנסחרת בנאסד"ק, ושמחזיקה פחות מ-5% בחברה אך בידיה גם אג"ח להמרה שיאפשרו לה להפוך לגורם משמעותי.

לאחרונה התגבשה עסקה בביוקנסל להשקעה על ידי שלושה גורמים מובילים בשוק הביומד הישראלי: כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), בה משקיעה גם טבע, קרן פונטיפקס של אלי הורביץ. על פי מתווה העסקה הייתה אמורה השליטה בחברה לעבור לידי המשקיעים, בתמורה למספר מיליוני דולרים, ובמחיר של קצת פחות מ-2.9 שקל למניה, בדומה למחירה בשוק באותו הזמן. אולם, העסקה בוטלה בסופו של דבר, ככל הנראה על רקע חילוקי דיעות בין-אישיים בין המשקיעים. עזיבתו של נבו הגיעה ככל הנראה על הרקע הזה.