אפריקה מגורים תבצע פרויקט פינוי-בינוי ראשון בנתניה

הפרויקט המתוכנן במתחם אנדריוס עתיד לכלול 4 מגדלי מגורים בני 22 קומות ו-333 דירות שיחליפו את 116 הדירות הקיימות

לאחר שנים ארוכות של דיונים בועדות התכנון ועבודה נמרצת של דיירי מתחם אנדראוס בנתניה עומד סוף סוף לצאת לדרך פרויקט פינוי בינוי ראשון בעיר. מדובר במתחם הממוקם בסמוך לצומת הרחובות אנדריוס והרב קוק במרכז העיר.

את 116 הדירות הישנות שנמצאות במקום בשבעה בנייני רכבת ישנים יחליפו 333 דירות חדשות אותן תבנה חברת אפריקה ישראל מגורים בארבעה מגדלי מגורים חדשים בני 22 קומות כל אחד. נכון להיום חתמו כבר למעלה מ-90% מדיירי המתחם על הסכמתם לפרויקט. במסגרת הפרויקט יקבלו דיירי המתחם דירות חדשות בגודל של כ-107 מ"ר עם מרפסת שמש של כ-10 מ"ר, דמי שכירות לתקופת העבודות ואת הוצאות ההובלה. בנוסף, על פי ההסכם שנחתם עם הדיירים, בעלי דירות קשישים שאינם רוצים להמתין לדירה החדשה יקבלו מאפריקה ישראל מגורים פיצוי כספי שיכלול בין השאר את שווי הדירה, דמי השכירות שעתידים הדיירים לקבל ועוד.

גם פרויקט פינוי בינוי זה, כמו רבים אחרים השתנה במרוצת השנים כאשר מספר הדירות החדשות שביקשו היזמים לבנות קוצץ. במקור ביקשה אפריקה מגורים לבנות במתחם 388 דירות חדשות אולם האישור שהתקבל היה ל-320 בלבד בשל טענות לצפיפות יתר. לאחר דין ודברים נוסף העלתה הועדה המחוזית את המספר הדירות החדשות ל-333.

כחלק מהפרויקט הטילה עיריית נתניה על אפריקה ישראל מגורים לפתח את השצ"פ הנמצא בתחומי התוכנית וכן מחוייבות ציבורית נוספת בסך של כ-4 מיליון שקל.

"התלבטנו האם להגיש ערר כדי לנסות ולהגדיל את מספר הדירות שנוכל לבנות אבל החלטנו בסופו של דבר לוותר ולצאת לדרך" מספר האדריכל דיויד סוקט, סמנכ"ל תכנון בחברת אפריקה ישראל מגורים. "אנחנו חושבים שזה הזמן הנכון לצאת עם הפרויקט ושמחים להיות הראשונים לבצע פרויקט מסוג זה בעיר נתניה. מדובר בפרויקט ההתחדשות העירונית הגדול ביותר שהחברה הוציאה לביצוע עד כה מתוך עשרות הפרויקטים המטופלים על ידה". עוד סיפר סוקט כי היצע הדירות בפרויקט עתיד לכלול דירות 4,5 חדרים ופנטהאוזים. לצד הבניינים החדשים תפתח החברה גן פארק ירוק העתיד להשתרע על פני כ-5 דונם. "אנחנו מקווים לצאת לביצוע כבר בתחילת 2012 ולמרות שניתן לעבוד במקום בשלבים אנחנו ננסה לעשות הכל בבת אחת".

דודו גניש, יו"ר הוועד לקידום המתחם, מספר כי כבר בשנת 2000 התחיל הוא יחד עם דיירי הבניינים לפעול לקידום הפרויקט ולאשרו במשרד השיכון כמתחם לפינוי בינוי. "פעלנו עם סופיה אלדור מנהלת האגף ויו"ר הוועדה להתחדשות עירונית, עם עינת גנון סגנית מנהל אגף תכנון ערים במשרד השיכון ויחד עם עיריית נתניה כדי להביא את מתחם "אנדריוס" להכרזה כמתחם פינוי בינוי. לאחר שלוש שנות עבודה הצלחנו להביא את המתחם לכדי הכרזה ממשית. חברת אפריקה ישראל מגורים שתבנה את הפרויקט נבחרה על ידי הוועד עוד טרם אושרה התב"ע. אני מקווה שמימוש פרויקט אנדריוס בנתניה ייתן תקווה לשאר הפרויקט במדינת ישראל בכלל ובנתניה בפרט ויירבו עוד פרויקטים מסוג זה. פרויקטים אלו הם חשובים ביותר מאחר והם משדרגים באופן משמעותי את חייהם וביטחונם של הדיירים ומשנים משמעותית את חזות פני העיר".

מעיריית נתניה נמסר כי: "העירייה והיזם הגיעו להבנות בנושא ואנו ממשיכים בהליך באופן מזורז. נציין כי מדובר במכלול של הבנות שנועדו לקדם את הפרויקט ולשפר את יישומו".