כסף גדול בננו טכנולוגיה: סימה ננוטק גייסה 15 מיליון דולר

ההשקעה מגיעה מקרן Nikko Antfactory KK, שהייתה בעבר זרוע ההון סיכון של חברת השקעות היפנית ■ סימה ננוטק מפעילה מרכז פיתוח בקיסריה

חברות ננו טכנולוגיה לא נהנות מהשקעות גדולות. המציאות היא שלמרות הטכנולוגיה המתקדמת והפוטנציאל הגדול, עדיין רוב החברות שמחזיקות בתג היוקרתי של תחום הננו, כלומר מפתחות חומרים או טכנולוגיות לפעילות בסדרי גודל של מיליארדרית המטר, צפויות להבשיל לאחר שנים ארוכות.

בהתאם, ההוצאות על מחקר וכוח אדם מתאים, זמן ההבשלה הארוך והעבודה מול התעשייה המסורתית, מרחיקות את קרנות ההון סיכון מהתחום. כך שהשקעות גדולות בחברות שפועלות בתחום הן נדירות, אבל לעיתים זה קורה.

על-פי נתוני אתר IVC חברת סימה ננוטק (Cima Nanotech), שמפתחת חומרים המבוססים על טכנולוגיות ננו, השלימה סבב גיוס של 15 מיליון דולר. ההשקעה מגיעה מקרן Nikko Antfactory KK, שהייתה בעבר זרוע ההון סיכון של חברת ההשקעות היפנית Nikko Cordial.

זהו סבב ההשקעות השלישי של החברה, לאחר שב-2006 ביצעה סבב גיוס בו השתתפה גם Nikko Antfactory בצד קרן Bridge Capital, וקרן Millennium Materials.

החברה, שמנהלה הוא ג'ון ברוד, מפעילה מרכז פיתוח בקיסריה, שמנוהל על-ידי צח פרנקל, ומפתחת חומרים המבוססים על טכנולוגיות ננו, בעיקר לייצור אלקטרוני. החומרים שאותם היא מפתחת עוברים מניפולציה ברמת המולקולות, כך שהם יעילים יותר או "ירוקים" יותר. על-פי אתר החברה, היא פונה באמצעות המוצרים לשווקים כגון מסכי מגע, תאים סולאריים ודיו.

לאורך השנים יצרה סימה ננוטק שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שתי חברות יפניות - Toda Kogyo ו-Toray - הפעילות גם הן בתחום הננו.