לאומי יעמיד לאחים נאוי קו אשראי של 200 מ' ש'

התחייבויות הקבוצה לבנק יגדלו ל-300 מ' ש' ההלוואה "לאור גידול בפעילות החברה"

בעלי קבוצת אחים נאוי - שאול ודורי נאוי - מרחיבים את פעילות החברה הציבורית שבשליטתם, והבוקר הודיעה הקבוצה על הגדלת קווי האשראי שלה ב-200 מיליון שקל. "אלו סדרי הגודל שאנו רגילים לעבוד בהם, וזה צעד ראשון בדרך קדימה", אמר ל"גלובס" דורי נאוי, המשמש כמנכ"ל החברה. במהלך הרבעון הראשון של השנה ניצלה החברה את מלוא האשראי שניתן לה.

האחים נאוי, הפועלים בתחום החוץ בנקאי של מסחר בממסרים דחויים (צ'קים דחויים), רכשו בתחילת השנה את השלד הבורסאי גולדן אקוויטי ושינו את שמו לקבוצת אחים נאוי. רק עם פרסום הדוחות לרבעון הראשון של 2011, תיחשף לראשונה רמת הרווחיות של פעילותם.

עד למועד זה, ביצעה החברה את פעילותה העסקית באמצעות קו אשראי ראשוני שהועמד לה, בהיקף של 100 מיליון שקל, כנגד ערבויות וביטחונות אחרים שהועמדו לטובת הבנק המלווה על ידי האחים נאוי, וכן באמצעות תמורת הקצאה פרטית בסך 50 מיליון שקל שבוצעה לפני כחודשיים לבעלי השליטה.

פועלת לקבלת אשראי נוסף

בהודעת החברה לבורסה נמסר, כי לאחר קבלת האשראי החדש יעמוד סך האשראי שהועמד לה על ידי הבנק על 300 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, שמדובר בבנק לאומי. את המהלך הסבירה החברה ב"גידול בהיקפי הפעילות, והעובדה שנכון למועד זה קרובה החברה לניצול מלוא מקורות המימון".

בנוסף, פועלת הנהלת החברה לקבלת קווי אשראי מתאגידים בנקאיים נוספים בישראל. לצורך כך, עתידים האחים נאוי להעמיד לבנק ביטחונות נוספים להבטחת התחייבויות החברה, מבלי שהיא תשלם על כך. קבוצת האחים נאוי נסחרת לפי שווי של כ-90 מיליון שקל.