המשקיעים לגפני: "אל תיתן יד לתיאטרון שטייניץ וששינסקי"

המשקיעים הקטנים במכתב ליו"ר ועדת הכספים: "לא הצלחנו להגיע אל החלק החושב במוחם של האנשים הבוחנים את העניין. אתה תקוותינו האחרונה לפני בית המשפט העליון"

על רקע הדיונים הקדחתניים בוועדת הכספים בראשותו של משה גפני בנוגע ל"חוק ששינסקי", שולחים היום (א') משקיעי הגז-נפט מכתב לגפני, במטרה ברורה לנסות ולשנות את הוראות החוק במסגרת דיוני הוועדה, אולי בהזדמנות האפשרית האחרונה.

המשקיעים טוענים במכתבם כי עד לרגע זה לא היה דיון רציני בחוק בכנסת או בממשלה. "רמת הבקיאות של השרים וחברי הכנסת בחוק - אפסית. חשיפת חברי הוועדה שאתה עומד בראשה לדיונים הארוכים תהפוך אותה לאינסטנציה היחידה ברמה הפוליטית שתצביע על משהו שמובן לה", כותבים המשקיעים לגפני.

"כבוד הרב, הוועדה שלך עומדת להכריע בנושא הכלכלי הגדול מאז ומעולם בתולדות המדינה. אין לנו ספק שדבר קיומנו ועמדותינו העיקריות ידועים לך בשלב זה. מכתבנו זה נועד להשפיע עליך ועל חברי הוועדה לנהוג בזהירות יתרה בנתונים ובטיעונים שמביאים לוועדה אנשי משרד האוצר. עכשיו, כשמשרד האוצר מפעיל את מלוא כובד משקלו לאישור מזורז של חוק ששינסקי, מן הראוי לבחון מחדש האם התנהלותו של משרד האוצר בפרשה הייתה ישרה, נטולת פניות ועניינית או שמא שקרית ולא הוגנת" ממשיכים המשקיעים.

"אנו בטוחים שבשלב זה הצלחנו להסביר את הפרדוקס, האבסורד, השקר ואחיזת העיניים שבכל המהלך ומבקשים שהוועדה בהנהגתך לא תיתן יד להפוך את הדבר הזה לחוק בישראל. האמת ניתנת להיאמר: נכון לרגע זה כנראה שלא הצלחנו להגיע אל החלק החושב במוחם של האנשים הבוחנים את העניין. אחרת אין לשום אדם אינטליגנטי הסבר איך כלכלנים בכירים, עיתונאים, שרים, חברי כנסת וגם ראש ממשלה לא מצליחים להבין את התיאטרון שהקימו כאן שטייניץ וששינסקי. תקוותינו האחרונה לפני בית המשפט העליון היא ועדת הכספים. אחר כך נצטרך לראות אם נצליח יותר אצל השופטים", מסכמים המשקיעים.