AOL תפטר עוד 900 עובדים; המניה בשפל היסטורי

20% ממצבת כוח האדם יפוטרו בעקבות המיזוג עם אתר החדשות "הפינגטון פוסט" וכן בעקבות תהליך התייעלות שנועד להשיב את AOL למסלול צמיחה

חברת האינטרנט AOL מתכננת קיצוצים של 20% ממצבת כוח האדם שלה, כך מפרסמת סוכנות הידיעות בלומברג. על-פי ההודעה, יפוטרו יותר מ-900 עובדים מתוך 5,000 העובדים של החברה בעקבות המיזוג עם אתר החדשות "הפינגטון פוסט" וכן בעקבות תהליך התייעלות של החברה שנועד להשיב אותה למסלול צמיחה.

מנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, כתב במזכר פנימי שהופץ בחברה כי התוכנית היא לקצץ 200 משרות במשרדי החברה בארה"ב ו-700 משרות בשלוחת החברה בהודו. עם זאת, צוין במזכר כי 300 מעובדי החברה בהודו יעברו לעבוד בחברות המעניקות ל-AOL שירותי מיקור חוץ ולכן ימשיכו לעבוד עבור AOL. "אנחנו מכריזים על שינוי ארגוני שיסייע ל-AOL לשפר את יכולתה לצמוח", כתב, "האסטרטגיה שלנו נשארת ברורה - יצירת תכנים באיכות גבוהה עבור המשתמשים באתר".

ביום ב' שעבר הודיעה AOL כי סגרה את עסקת רכישת הפינגטון פוסט בתמורה ל-315 מיליון דולר. הפינגטון פוסט הוא אתר המשלב תוכני חדשות ממקורות חיצוניים יחד עם תכנים מקוריים של כותבי האתר, ובלוגים המתפרסמים בו, חלקם של ידוענים אמריקניים. לאחר ההודעה על השלמת עסקת ההשתלטות על הפינגטון פוסט, צנחו מניות AOL עד לשפל של כל הזמנים, 19 דולר. שווי השוק של החברה כיום הוא 2.1 מיליארד דולר.

הירידה במניית AOL מעידה על ספקנות המשקיעים במהלכים האחרונים שהיא מבצעת ובחוסר האמון שלהם במנכ"ל החברה, ארמסטרונג. בחודש שעבר קנה ארמסטרונג בעצמו מניות של AOL ב-10 מיליון דולר, כנראה במטרה לעורר את אמון המשקיעים בו ובתוכנית ההבראה שהוא מתכוון לבצע. בארבעת הרבעונים האחרונים, דיווחה AOL על ירידה עקבית בהכנסותיה. החברה מגלה גם עקביות בפיטורי העובדים ומאז 2001 נאלצה לפטר בכל שנה חלק מעובדיה.

במקביל לפיטורי העובדים, הודיע בסוף השבוע ג'ושוע טופולסקי, העורך הראשי של בלוג הטכנולוגיה הפופולרי Engadget, הנמצא בבעלות AOL, כי הוא עוזב את הבלוג, בהמשך לעזיבה של עורכים נוספים. עזיבתו של טופולסקי באה בעקבות מערכת יחסים בעייתית עם מייקל ארינגטון, העורך הראשי של טק קראנץ', בלוג טכנולוגיה נוסף ש-AOL רכשה.