ח"כ רגב: "אני בעד הטייקונים? זו אמירה יותר ממוזרה"

מה לא אמרו על מירי רגב השבוע בתקשורת? שהיא עובדת אצל הטייקונים, שהיא גורמת נזק לציבור ועוד ■ עכשיו היא מגיבה להאשמות על הצעתה להפחית את המס על הגז

ח"כ מירי רגב (ליכוד) חטפה בימים האחרונים מקלחת קרה מהתקשורת. באחד העיתונים האשימו אותה כי היא גורמת לציבור נזק של 5 מיליארד שקל בגלל תמיכתה בטייקונים, ורגב לא מוכנה לעבור על כך בשתיקה. בדיון בוועדת הכספים היום (ב') היא דרשה לקיים דיון בוועדת האתיקה של הכנסת על הפרסום. לטענתה, הודבקו לה מספרים מופרכים בלי שניתנה לה זכות תגובה. גם יריביה הפוליטיים של רגב הודו היום כי היא ניחנה באומץ רב. "יש מעט מאוד חברי כנסת שמוכנים לצאת נגד כלי תקשורת", אמרו, "גם אם הם חושבים שתוקפים אותם באופן אישי".

לשאלת "גלובס" איך היא מרגישה כששואלים אותה אם היא בעד הטייקונים, היא עונה שמבחינתה זה אבסורד. "לאורך כל הקדנציה שלי ייצגתי את החלשים, וזה נראה לי יותר ממוזר. מעניין אותי לדעת את מי משרתים האנשים שמאשימים אותי".

עובדה שתמכת בהורדת המס המרבי.

"ככל שאתה מעמיס על יזמים, ככה היזמים יעמיסו על האזרחים. אני רוצה שגם המדינה וגם האזרחים ירוויחו. צר לי שיש תמיכה תקשורתית בחוק ששינסקי, שמביאה בעקבותיה תמיכה ציבורית, בלי שיודעים את כל הפרטים ובלי שמבינים שבסוף האזרח הוא שייפגע מכל הסיפור הזה. אני רוצה שיגידו לי בכמה מחיר החשמל יעלה כתוצאה מיישום החוק. לא יכול להיות שאזרחים ישלמו יותר על חשמל. מצד אחד, המדינה אומרת 'תהיה קרן, אנחנו הולכים לקראת האזרחים', ומצד אחר מעלים את מחיר החשמל, וגם מחירי המים, הדיור והלחם עולים".

"אחיזת עיניים"

"לפי מה שנאמר לנו, צפויה התייקרות של 20% לפחות בתעריפים לציבור. התשובות של האוצר מגומגמות ומראות שמי שמוביל את הדיונים האלה הם אותם גורמים שהביאו לעליית מחירי המים ובגללם לא הוקמו מתקני התפלה לפני שמונה שנים. פתאום הם נעשו חברתיים. הם (פקידי האוצר - ע"ב) זורקים הצעות ואחר כך הולכים לעבוד אצל בעלי ההון. אני לא מאמינה לפקידי האוצר, הם אנטי-חברתיים".

לטענת רגב, בדיון על חוק ששינסקי יש אינטרסים שהציבור לא מודע להם. "יש כאן אחיזת עיניים", היא מאשימה. "את הציבור לא מעניין אם המדינה תתעשר או לא, אלא מה הוא ישלם בסוף על חשמל ועל מים. יש שני דברים שצריכים להיכנס לחוק - אחד שתהיה קרן (שבה יושקעו ההכנסות מתמלוגים - ע"ב), והדבר השני שיבטיחו לי שמחירי החשמל לא יעלו משום שהממשלה מעמיסה מסים גבוהים על יזמים".

ממה לדעתך נובעת אחיזת העיניים?

הלחץ והספין של האוצר והגז המצרי - יש כאן בעיה אמיתית. לא יכול להיות מצב שבו עמדת המיעוט, שאותה הביע היום שר התשתיות, המדברת על הצרכים האנרגטיים הקריטיים של המדינה, לא תקבל שום ביטוי. יש כאן חוק, שלצערי נובע מהרבה מאוד אגו של גורמים שונים. שמענו את דברי שר התשתיות, שאמר שכשהתשומות עולות, ההיגיון אומר שיהיו לכך תוצאות. אף אחד לא אומר לציבור שמחיר החשמל יעלה. האוצר יפתור את בעיית החשמל שתהיה כאן ב-2013? למה הם לא מפרסמים שהמדינה מפסידה בכל חודש מיליוני שקלים בעקבות הגמגום של אספקת הגז ממצרים? אסור לנו להיות תלויים בגז מצרי".

מנסים להשתיק חברי כנסת בכך שמאשימים אותם שהם "בעד הטייקונים"?

יש ניסיונות מכל הצדדים, אבל מעולם לא פחדתי מלחצים. תודה לאל, מעולם לא השתייכתי לקבוצת בעלי ההון בישראל. מעולם לא הסתובבתי בין הטייקונים, אני לא משתייכת אליהם. אני משרתת את הציבור. אני לא מוכנה שעיתון יוביל את האג'נדה שלו על גבי. חברי ח"כ ציון פיניאן אמר שאלה שחיים בבית מזכוכית שלא יתפלאו שהזכוכית נשברת כשנזרקות עליה אבנים".

תקפו אותך כי הצעת להוריד את המס המרבי ל-40%.

"הצעתי 40%, אבל אני מניחה שבסוף נתפשר. אני בעד ששינסקי, אבל אני גם בעד שאזרחים לא יידפקו".