דיון הפתע של גפני בששינסקי - ללא ח"כים נוספים

(עדכון) - יו"ר ועדת הכספים זימן ישיבה לא מתוכננת לדיון בחוק ששינסקי הערב ■ אף חבר כנסת מלבדו לא הופיע - מה שלא מפריע לו להתקדם באישור סעיפי החוק

בכנסת מתקיים הערב (ב') דיון מיוחד של הוועדה לבחינה ואישור של חוק ששינסקי בראשותו של יו"ר ועדת הכספים, משה גפני.

גפני הודיע בצהרים כי בשעה 18:00 יחל דיון נוסף בסעיפי החוק ודיון זה אכן החל, כאשר גפני הוא חבר הכנסת וחבר הוועדה היחיד הנוכח בדיון, ומכאן שהוא בעל זכות ההצבעה היחידה והמוחלטת בו. עם זאת, גורמים הנוכחים בישיבה משני צידי המתרס אישרו ל"גלובס" כי הדיון נושא בשלב זה אופי טכני בלבד ונועד, לפי התרשמותם, לאפשר לדיוני הבוקר של הוועדה בנוכחות חברי הכנסת בהרכב המלא לעסוק בהיבטים עקרוניים ושנויים במחלוקת יותר של החוק.

במהלך הדיון אמר גפני לנציגי חברות הגז הנוכחים באולם כי שר התשתיות עוזי לנדאו אמר לו ש"בעיית הסגירה הפיננסית של תמר מחייבת מציאת פיתרונות יצירתיים". הוא טען כי אכן התרשם משר התשתיות כי יש בעיות בכל הנוגע לסגירה הפיננסית של הפרוייקט.

נזכיר, כי הוועדה קיימה דיונים יומיים בחוק כבר מיום רביעי שעבר, ובסוף כינוס הוועדה היום בשעה 14:00 גפני חתם את הדיון ואמר כי הדיון הבא ייערך מחר (ג') ב-10:00. נציין כי עד כה דנה הוועדה ב-15 סעיפים של החוק, מתוך כ-40 סעיפים בסך הכל.

באיגוד תעשיות מחפשי הנפט והגז בישראל הביעו תרעומת על זימון ישיבה בהתראה כה קצרה ואמרו כי זה מעלה חשש למחטף, מאחר והגורמים העוסקים במלאכה לא יספיקו להגיב ולהגיע לדיון הפתע היום, לאחר שהמשתתפים יצאו מכיוון ירושלים ב-14:00.

מוועדת הכספים נמסר כי ראשי הוועדה הודיעו לא מכבר כי ייתכן ויקיימו פגישות בהתראה קצרה.