להרוויח מהמשבר ביפן: 3 מניות אנרגיה אטרקטיביות

האסון הגדול ביפן, שמימדיו עדיין לא ברורים אבל הם הולכים וגדלים ככל שעוברות השעות, יוביל ככל הנראה לתמורות גדולות בתמהיל צריכת האנרגיה של יפן ומדינות אחרות

האסון הגדול ביפן, שמימדיו עדיין לא ברורים אבל הם הולכים וגדלים ככל שעוברות השעות, יוביל ככל הנראה לתמורות גדולות בתמהיל צריכת האנרגיה של היפנים (הכלכלה השלישית בגודלה בעולם) ומאוד ייתכן שגם אצל השכנה הגדולה ממערב (סין) יהיו מחשבות נוספות הנוגעות לבנייה של כ-20 כורים גרעיניים שתוכננה ל-10 השנים הקרובות.

ייתכן שגם במדינות נוספות שתכננו בנייה מאסיבית של כורים גרעיניים בשנים הקרובות, כמו הודו, ישנו לפחות חלק מהתוכניות לכיוון מקורות אנרגיה אחרים, כגון פחם או גז טבעי.

Joseph L. Shaefer, מנהל ההשקעות של Stanford Wealth Management, פרסם מאמר מעניין באתר סיקינג אלפא על חברות אנרגיה אמריקניות (בעיקר בסקטור הפחם בארה"ב וקנדה) שצפויות להנות מהעלייה בביקושים לפחם בשנים הקרובות.

1. Teck Resources (סימול: TCK). מניית מפיקת הפחם הגדולה בקנדה איבדה כ-11.4% מערכה בשלושת החודשים האחרונים, לאחר שהנהלת החברה הפחיתה את תחזית ההכנסות לרבעון הנוכחי, מה שהוביל להורדת דירוגי המלצות על ידי אנליסטים המסקרים את המניה.

הורדת תחזיות ההכנסות באה בעיקר בגלל החורף הקשה שפגע ביכולת הכרייה והתעבורה של פחם ושאר מחצבים שמפיקה החברה ולא בגלל מחסור בביקושים. לדעתו של שייפר, המניה ברמות המחירים הנוכחיות היא מאוד אטרקטיבית.

2. בסקטור הפחם בוול סטריט נרשמו אתמול עליות חדות. פיבודי אנרג'י (סימול: BTU) היא מפיקת הפחם הגדולה בארה"ב - המניה עלתה ב-40.5% ב-6 חודשים, Arch Coal (סימול: ACI) היא השניה בגודלה, ומנייתה טיפסה ב-37.4% בחצי השנה האחרונה. המפיקה השלישית בגודלה היא Cloud Peak Energy (סימול: CLD) שנפלה ב-10% בחודש האחרון, בעיקר בגלל חששות לגבי רזרבות הפחם שלה. לדעתו של Shaefer החששות לא מוצדקים בעיקר מכיוון שהחברה תרכוש מכרות נוספים ותשפר את יכולת הכרייה שלה.

3. Penn Virginia Resources (סימול: PVR). המודל העסקי של פן וירג'יניה מבוסס על זכיונות - החברה מחזיקה בבעלות על האדמות שאחרים כורים בהן ומקבלת תמלוגים נדיבים מההכנסות. חברה נוספת אטרקטיבית בתחום הזה היא Natural Resource Partners (סימול: NRP).

חברות נוספות בתחום ששוות מעקב הן Patriot Coal (סימול: PCX), אינטרנשיונל קול גרופ (סימול: ICO), וג'יימס ריבר (סימול: JRCC).