"פינוי בסיסי צה"ל במרכז יאפשר בנייה של 60 אלף דירות"

כך אמר האלוף יאיר נווה בוועידת הנגב ■ "העברת הבסיסים תעלה את התמ"ג באזור ב-6 מיליארד שקל" ■ ראש עיריית באר-שבע: "חייבים להביא לנגב את הזוגות הצעירים"

"אנחנו רואים שיש כל מיני תוכניות חדשות וסופרטנקרים, אבל אנחנו יודעים שיש מצוקה אמיתית בכל מה שקשור בדיור לצעירים. אם הממשלה תיתן את המענקים הנכונים שהיו בעבר ותייצר את אותן יחידות דיור אטרקטיביות בנגב, אפשר יהיה להביא אלפי צעירים שיתיישבו פה באזור". כך אמר היום (ג') ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', בוועידת הנגב 2011, שנערכה באילת.

דנילוביץ' מתח ביקורת על העובדה שבמסגרת האצת הבנייה למגורים, הממשלה לא מחזירה את מענקי המקום. "מענקים נכונים ייצרו דיור איכותי לאותם זוגות צעירים הכמהים לזה".

דנילוביץ' הוסיף כי "לא דירת שניים וחצי חדרים במיליון וחצי שקל היא מה שהזוגות הצעירים זקוקים לו. הם זקוקים לדירות ארבעה וחצי חדרים, שנדרשות לגידול ילדים כמו שצריך. זה לא צריך להיות בגוש דן, אלא בנגב, ויש ראשי רשויות שיודעים לעשות את העבודה ולהזיז הצידה את הביורוקרטיה, אבל זה ייעשה אם המדינה תיתן את מענקי המקום וסבסוד".

צמיחה בזכות צה"ל

סגן הרמטכ"ל, יאיר נווה, הציג בוועידה את תוכניות מעבר צה"ל לנגב, ואמר שלאור פינוי בסיסי צה"ל ממרכז הארץ מתפנים 8,000 דונם שיוצרים פוטנציאל לבניית 40 אלף יחידות דיור חדשות באזור המרכז ו-15-20 אלף יחידות דיור באזור רמת השרון בעקבות פינוי האנטנות של צה"ל שמנעו עד כה בנייה לגובה באזור.

עוד הוסיף נווה, כי "ההעברה של בסיסי צה"ל לנגב מביאה לעלייה בתמ"ג של הנגב ב-6 מיליארד שקל בשנה, על בסיס על המערכת שתעבור. פינוי השטח מהמרכז יוצר פוטנציאל בנייה שמוערכת ב-14 מיליארד שקל באזור המרכז. אנחנו יוצאים לשלב המעשי במעבר צה"ל לנגב למרות הביורוקרטיה, וכבר יש עלייה בערך הנדל"ן בנגב בעקבות המעבר".

הנשיא פרס אמר ש"ביכולתנו להציב דגם של זרימת קרני השמש השופעות בנגב לאנרגיה חלופית, ועכשיו, לאור מה שקורה ביפן, עדיפה השמש על פני כל חלופה מתחרה. האנושות ברובה הגדול מתמודדת עם התפוצצות אוכלוסין ועם ייקור המזון והדלק עד כדי עוני, והיא צמאה לבשורה כזו, ואפשר שדווקא מישראל הקטנה תצא תורה גדולה".

"לא בונים כבר מלונות באילת"

הנשיא אמר עוד כי "גם הביורוקרטיה היא אויב שאפשר לנצח בלי שפיכות דמים וכולנו צריכים להתלכד סביב האתגר לבניית נגב חדש וראוי לשמו".

הבעלים של רשת המלונות פתאל, דוד פתאל, ציין ש"באזור אילת וים המלח כבר שנים לא בונים בתי מלון בגלל חוסר כדאיות וביורוקרטיה. אם באירופה בניית מלון של 400 חדרים לוקחת לנו 24 חודשים, כולל תכנון, מרגע רכישת הקרקע ועד פתיחת המלון, בארץ אפשר לחלום על סיום התהליך הזה ב-15 שנה".