הסדר טיעון גם עם קובי בן-גור; יודה במתן שוחד

זאת לאחר שבינואר נחתם בפרשה הסדר טיעון עם ג'קי מצא, ובהמשך נחתם הסדר גם עם שמואל בוברוב ■ בן-גור יורשע במתן שוחד במקרה אחד בלבד ובסיוע לשוחד וירצה עבודות שירות

4 שנים לאחר התפוצצת פרשת המינויים ברשות המסים, הפרקליטות ממשיכה להגיע להסדרי טיעון עם הנאשמים המרכזיים בפרשה: הפרקליטות הודיעה היום (ד') לשופט המחוזי בפתח-תקווה, זכריה כספי, כי הגיעה להסדר טיעון עם איש העסקים קובי בן-גור.

זאת, לאחר שבינואר נחתם הסדר טיעון עם ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, ובהמשך נחתם הסדר גם עם שמואל בוברוב, מי שהיה סמנכ"ל למנהל ומשאבי אנוש ברשות.

לפי כתב האישום המקורי בפרשה, בן-גור ואיש העסקים יורם קארשי - אחיה של שולה זקן, מי שהייתה ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - השתלטו על מערך המינויים ברשות המסים ופעלו למנות מקורבים לתפקידי מפתח.

בן-גור עצמו הואשם ב-4 עבירות של מתן שוחד למצא ולעובדים נוספים, וכן בסיוע למתן שוחד.

פרטי ההסדר, שגובש בידי התובעת עו"ד מיכל רוזן-עוזר ובאי-כוחו של בן-גור, עורכי הדין משה ישראל ואייל בסרגליק, ייוודעו רק בשבוע הבא. ואולם, ל"גלובס" נודע כי מתווה ההסדר צפוי לכלול הודאה של בן-גור במתן שוחד לבכירת הרשות לשעבר, אורנה בכר, בכך שהביא למינויה לסגנית פקיד שומה תל-אביב 1, ובעבירות של סיוע לשוחד.

עוד נודע ל"גלובס" כי הפרקליטות לא תבקש לגזור על בן-גור עונש מאסר משמעותי, אלא עונש שאינו עולה על חצי שנה, אותו ניתן להמיר בעבודות שירות.

אינטרסים אישיים

בפרשת מינויה של בכר הורשע מצא כי סייע לבן-גור לשחד את בכר. בכתב האישום המתוקן שבו הודה מצא, נכתב כי "מצא, שידע כי לבן-גור יש אינטרסים אישיים בפקיד שומה תל-אביב ובזהות בעלי התפקידים הבכירים שם, שלח את בן-גור להיפגש עם בכר כמועמדת לתפקיד סגן פקיד שומה תל-אביב".

בכר נעצרה בזמנו עם שאר הנאשמים בפרשה, ובעדותה במשפט סיפרה כי בן-גור נפגש איתה ובישר לה כי מצא החליט למנות אותה לתפקיד הבכיר.

מצא עצמו העיד בחקירתו כי שלח את בן-גור לבכר, לאחר ששמע כי יריבו באותה עת, שוקי ויטה, שכיהן כסמנכ"ל ברשות, 'מנכס' לעצמו את קידומה.

פרשת רשות המסים נחשפה לפני כ-4 שנים וכונתה "תיק הדגל" של הפרקליטות במלחמתה בשחיתות הציבורית.

במסגרת הסדר הטיעון עם מצא, שנחתם בינואר האחרון, נסוגה הפרקליטות מעבירת לקיחת השוחד והסתפקה בסיוע לשוחד ובחמש עבירות של הפרת אמונים.

מצא, שהודה והורשע בכך שקיבל סיוע מבן-גור וקארשי למינויו, ובתמורה איפשר להם דריסת רגל במינויים ברשות, כשהוא יודע כי יש להם אינטרסים אישיים ועסקיים ברשות, מעיד בימים אלה כנגד יתר הנאשמים בפרשה.

במסגרת ההסדר נדון מצא לשנת מאסר בפועל ושנת מאסר על-תנאי, והיום הוא הגיש על כך ערעור לעליון.

במסגרת ההסדר עם בוברוב - שבכתב האישום המקורי הואשם בלקיחת שוחד ובהפרת אמונים - הודה והורשע בוברוב בביצוע 4 עבירות של הפרת אמונים. במסגרת ההסדר הוסכם כי הצדדים יבקשו מבית המשפט לגזור על בוברוב עונש קל יחסית של 6 חודשי מאסר, שירוצו בעבודות שירות, בשל מצבו הרפואי.

בפרשת רשות המסים עדיין עומדים לדין קארשי, זקן, ובכירי הרשות לשעבר, גידי בר-זכאי, יגאל סער ויוסי שטיינמץ.

הסדרי טיעון
 הסדרי טיעון